Suma totala acordata de companiile private, reprezentand directionarea a 20% din impozitul pe profit catre organizatiile non guvernamentale, a crescut in anul fiscal 2010 cu 2,5% comparativ cu anul precedent, la 382 milioane lei, potrivit informatiilor funizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), la solicitarea Green Report.
Astfel, comparativ cu anul 2009, in 2010 numarul companiilor care au donat 20% din impozitul pe profit, a crescut la 17.361 de la 14.262, iar sumele alocate de la 372.568.363 lei la 382.042.357 lei. De asemenea, potrivit datelor ANAF, cele mai multe companii sunt din Bucuresti peste 3.300, urmate de cele din Cluj – 1158 si Timis – 808. La polul opus se afla judetele Mehedinti , 57 de companii au ales sa redirectioneze 20% din impozitul pe profit, Giurgiu – 59 de companii si Caras-Severin – 82.
ING Asigurari de Viata, peste 1,2 milioane lei acordate proiectelor CSR
ING Asigurari de Viata a alocat anul trecut proiectelor CSR 1,24 milioane de lei, aferenta cotei de 20% din profitul realizat si unei sume suplimentare alocata de companie.
“Din investitia totala, initiativele menite sa salveze vieti (programul de educatie pentru acordarea primului ajutor “Lectia de prim ajutor”, dezvoltat impreuna cu Fundatia pentru SMURD, programul dedicat Sectiei de cardiochirurgie pediatrica a spitalului de copii Marie Curie desfasurat impreuna cu Asociatia Inima Copiilor si programul Asociatiei M.A.M.E. – “Copilaria nu trebuie traita in spital” – pentru Sectia de pediatrie din cadrul Spitalului Fundeni) au cumulat anul trecut 41%” , a declarat pentru Green Report, Carmen Soare, director de marketing ING Asigurari de Viata.
Potrivit sursei citate, domeniul educatiei financiare a reprezentat, de asemenea, un pilon important, implicand 28% din bugetul total de CSR pentru dezvoltarea programelor „Proiectul tau – viitorul!”, realizat cu ajutorul Organizatiei Junior Achievement Romania pentru tinerii studenti, si “Lectia de Viata” difuzat la Realitatea TV in perioada iunie-iulie 2011.
Nu in ultimul rand, initiativele ce vizeaza imbunatatirea calitatii mediului si un stil de viata si nutritie sanatos au implicat 31% din investitia destinata responsabilitatii sociale, prin programe precum “Biciclete cu cravate”, prin care angajatii ING se bucura de plimbari gratuite cu bicicletele oferite de companie, si "I enjoy Healthy life" – un eveniment lunar intern care incurajeaza stilul de viata si alimentatia sanatoase.
“Si in 2012 continuam sa ne implicam in viata societatii, prin programe cu impact atat in interiorul companiei si cat in comunitatile externe, in domeniul educatiei financiare, al protectiei mediului, al accesului la educatie pentru copiii talentati sau defavorizati si, nu in ultimul rand, prin programe care ofera “Sanse la viata”, prin actiuni de preventie si educatie, dar si de diagnostic si tratament. Vom continua pe aceasta directie proiectele pe care le-am inceput anul trecut, in parteneriat cu Fundatia pentru SMURD pentru proiectul „Lectia de prim ajutor” si Asociatia Inima Copiilor, pentru sectia de cardiologie a spitalului „Marie Curie”. Si in acest an, sumele vor fi alocate in functie de nevoile specifice pe proiecte”, a mai spus Carmen Soare.
Raiffeisen – 6,1 milioane lei pentru programele comunitare
Raiffeisen Bank Romania a investit anul trecut in programe comunitare peste 6,1 milioane de lei, in crestere cu 19% fata de anul precedent si cu 25%, comparativ cu 2009, potrivit raportului anual de responsabilitate sociala a companiei. La aceasta suma se adauga aproximativ 1,5 milioane de lei, reprezentand contributii oferite de angajati sau atrase prin evenimente speciale.
In ceea ce priveste voluntariatul, angajatii bancii au alocat in total aproape 2.000 de ore proiectelor de voluntariat in timpul orelor de serviciu. In anul 2011, banca a continuat sa dedice resurse semnificative pe principalele arii de interventie – mediu, arta si cultura, educatia tinerilor si sport.
“O crestere semnificativa in anul 2011 o regasim in cazul proiectelor de mediu. Parteneriatele menite atenuarii impactului negativ asupra mediului inconjurator au atras peste 1,13 milioane lei in plus fata de anul precedent, astfel ca aceste initiative au utilizat aproape doua treimi din bugetul destinat programelor comunitare al bancii. Aceasta directie de actiune demonstreaza atentia crescuta a bancii la schimbarile comunitare de profunzime si orientarea straregiei de responsabilitate corporativa catre proiecte sustenabile, rezistente pe un orizont lung de timp. De exemplu, prin proiectul I’Velo, banca se adreseaza unui numar mare de persoane carora doreste sa le schimbe comportamentul. Daca luam in calcul faptul ca aceste schimbari sunt initiate la nivel national, este cu atat mai mult de inteles de ce pentru proiectele strategice sunt alocate aproape 90% din resursele alocate activitatilor comunitare”, se arata in raportul CSR al companiei.
Foto: arhivafoto.ro