Luminita Oprea: CSR-ul din Romania se face inca dupa ureche

Programele de responsabilitate sociala corporatista in Romania se fac inca "folcloric", este de parere Luminita Oprea, initiatoarea Coferintei Internationale CSR 08. Aceasta crede ca CSR-ul inseamna inca pentru multe companii Relatii Publice sau un exercitiu de imagine. De aceea, era nevoie de o serie de conferinte care sa educe companiile si sa le invete ce inseamna proiecte integrate de CSR.

"E mai greu sa repari decat sa previi. Daca o companie atinge toate cele patru elemente, work force, market place, environment si comunity si are programe dedicate si inter-relationate, atunci poti vorbi de un program de CSR bine integrat. Daca in schimb iti limitezi programul de CSR la doar niste sacose sau mergi pe un lucru foarte mic din punct devedere al efortului dar vrei maximum de expunere media, atunci ajungem la forme fara fond", a declarat, pentru Green Report, Luminita Oprea.

CSR 08 "Living the Green" isi propune sa dea exemple de proiecte de responsabilitate sociala pe teme eco si sa educe companiile romanesti, sa le invete ca aceste proiecte reprezinta de fapt un model de business.
"E important sa ai aceasta intelegere corecta, pentru ca atunci cand stii ceea ce este bine de implementat, exemple de "asa da", "asa nu", care sunt indicatorii cheie de performanta dupa care judeci daca un proiect este performant sau nu, atunci putem vorbi de performanta in domeniul responsabilitatii sociale", a mai aratat Luminita Oprea.

In cadrul "maratonului" de 2 zile, cu 8 sesiuni deschise si 4 workshop-uri, Saga Business&Community, cu sustinerea CSR Europe si Orange Romania, continua dialogul initiat in 2006 pentru solutionarea provocarilor contemporane. "Companiile care privesc spre viitor nu mai vad provocarile sociale si de mediu ca si obstacole dar ca oportunitati pentru inovare si crestere. In domeniul responsabilitatii sociale (CSR), aflat in dezvoltare rapida, atentia se indreapta asupra trecerii de la managementul riscului spre o abordarea vizionara si antreprenoriala care incearca sa creeze oportunitati de valoare si identitate pentru inovarea strategica – in beneficiul afacerii, societatii si a mediului de asemenea", spune Kerstin Born, Executive Director, CSR Europe.

spot_img

Ultimele știri