Zece tramvaie Siemens ULF (ultra low floor) vor circula in Oradea, pana la sfarsitul anului 2009, acelasi model fiind prezent si pe strazile din Viena.
Economiile importante de energie constituie avantajul acestor tramvaie. "Datorita sistemului inteligent de franare, tramvaiul ULF reuseste sa recupereze si sa refoloseasca pana la 30% din energia folosita. In plus, faptul ca poate transporta mai multi pasageri intre statii inseamna o alta economie de energie", a spus Christian Serjannis, directorul diviziei Siemens TS RS.
Pretul unui tramvai se ridica la circa 2,7 milioane de euro. Fiecare tramvai este dotat cu aer conditionat si are cinci usi mari, care permit un flux foarte bun de pasa geri, diminuand, astfel, timpul necesar opririi intre statii. Compania Siemens a inclus in pretul tramvaielor si instruirea personalului, transportul de la Viena la Oradea, intretinerea si instalarea tramvaielor.
Formatul ULF (ultra low floor) presupune o podea ultra joasa, care cuprinde intreaga lungime a tramvaiului de 24 de metri, facilitand accesul pentru copii si persoane cu dizabilitati.