Korodi regreta ca nu a mutat transportul de marfa pe calea ferata

Ministrul mediului Korodi Attila este nemultumit ca nu a reusit sa „mute” convoaiele de camioane cu marfuri pe calea ferata. Attila Korodi a declarat, sambata, la Intorsura Buzaului, in contextul unui scurt bilant al activitatii sale la final de mandat, ca regreta faptul ca nu a reusit sa transfere pe calea ferata transportul camioanelor cu marfuri, indeosebi a celor aflate in tranzit prin tara noastra.

Propunerea ministrului mediului a fost ca TIR-urile sa fie incarcate in vagoane speciale de tren pentru a se descongestiona transportul pe soselele aglomerate ale Romaniei, a se reduce accidentele rutiere si poluarea, precum si pentru ca drumurile sa poata fi mentinute in stare buna pe o durata mai mare de timp. In prezent, TIR-urile aflate in tranzit sufoca orasele care nu au centuri ocolitoare, tronsonul rutier Sibiu-Valcea, dar si drumul european E 85, ce face legatura intre Buzau si Ramnicu-Sarat. Modelul propus de ministrul Korodi a fost copiat din Ungaria, unde o mare parte din traficul rutier de marfa este preluat de transportul feroviar.

Transportatorii au respins, insa, ideea pe considerentul ca alternativa este mult mai costisitoare, iar tara noastra nu dispune de infrastructura feroviara necesara unui astfel de proiect, desi li s-au adus contraargumente in acest sens. La capitolul realizari, Attila Korodi a enumerat printre altele salvarea zonei Rosia Montana, precum si proiectele de gestionare ecologica a deseurilor.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri