Izolati de cheltuielile inutile

Knauf Insulation, unul dintre cele mai mari nume din sectorul izolatiilor termice, si-a lansat oficial operatiunile din Romania. Oana Neneciu relateaza despre proiectele si asteptarile companiei pe piata autohtona.

"Cea mai ieftina si ecologica sursa de energie este energia economisita si este disponibila in orice moment", spune Tony Robson, CEO Knauf Insulation, companie care exista acum si pe piata din Romania.

Potential romanesc

Incepand cu luna septembrie, odata cu lansarea oficiala a operatiunilor din Romania, pe piata se pot gasi produse de izolare termica Knauf Insulation, o marca de prestigiu mondial. Conform reprezentantilor companiei, intrarea pe piata din tara noastra este fireasca, urmare a dezvoltarii pietei imobiliare si a celei de constructii. Compania vizeaza o cifra de afaceri de sapte milioane de euro pe 2008 si o cota de piata in 2009 de cel putin zece procente.

"Knauf Insulation s-a decis sa intre pe aceasta piata datorita potentialului pe care il are Romania. Este o piata in care domeniul constructiilor si cel al reabilitarilor energetice termice care trebuie facute la cladiri sunt evident foarte dezvoltate. De asemenea, am ales momentul acesta numai dupa ce ne-am asigurat ca avem capacitati suficiente pentru a face fata livrarilor pe o piata atat de mare cum este Romania sau cum poate deveni piata Romaniei pentru noi, ca business. Puteam intra mai de mult, dar am vrut s-o facem numai cand am considerat ca suntem pregatiti din acest punct de vedere", explica Adrian Garofeanu, director comercial Knauf Insulation.

In contextul in care obtinerea certificatelor energetice va fi obligatorie pentru locuinte si cladiri din 2009 si faptul ca 60% dintre blocurile romanesti trebuie reabilitate termo-tehnic, conform studiilor de piata citate de companie, succesul Knauf Insulation pe piata autohtona pare a fi asigurat.

Directorul comercial spune ca introducerea certificatelor energetice pentru cladiri din 2009 si posibilitatea cresterii cererii pentru produse termo-izolatoare nu au fost neaparat motivul principal pentru care compania a decis intrarea pe piata din Romania in 2008.

"Este, intr-adevar, o oportunitate pentru noi ca business, dar nu a fost un motiv care a stat la baza deciziei de a intra pe piata din Romania. Practic, piata materialelor izolante este atat de mare, si aplicatiile produselor noastre reprezinta o gama atat de diversa, incat acela va fi un segment caruia ne vom adresa la momentul potrivit. Ne adresam si in prezent, dar, deocamdata, cererea este mica".

Economisiti energia!

Pentru inceput, compania a adus pe piata din Romania doua produse izolante, vata de sticla si vata bazaltica, iar acestea provin de la fabricile proprii din Krupka, Cehia si Nova Bana, Slovacia. Compania nu se gandeste, deocamdata, sa deschida o unitate de productie in Romania, concentrandu-se catre dezvoltarea operatiunilor de distributie si marketing. Ca strategie de afaceri, compania are in vedere dezvoltarea parteneriatelor locale, dezvoltarea echipei din Romania si consolidarea retelei de distributie.

"Desi gama noastra de produse este mult mai larga, in prezent ne concentram pe promovarea acestor doua produse. Sunt produse care se folosesc pentru izolatii termice, fonice si impotriva incendiilor. Beneficiul lor este direct – reducerea consumului energetic si cu rezultate imediate", arata Adrian Garofeanu.

Reducerea consumului de energie este un subiect delicat la ora actuala in intreaga lume, o problema atacabila pe doua fronturi, atat prin dezvoltarea de noi alternative, ca energiile regenerabile, cat si prin eficientizarea solutiilor deja existente pe piata.

Knauf Insulation este un pion important al celei din urma: "Acum, toata lumea pune accent pe reducerea consumului energetic. Gasirea de solutii alternative este o cale care se va dezvolta, dar daca tinem cont ca 40% din totalul de energie la nivel mondial se consuma in sectorul cladirilor, o reducere procentuala a acestui consum reprezinta un impact imediat. Nu este nevoie de o cercetare, de o descoperire, ci se poate reduce consumul energetic cu costuri relativ scazute, cu impact imediat si pozitiv in ceea ce priveste consumul energetic, prin izolarea termica", explica Adrian Garofeanu.

Lobby pentru Romania

Pe termen lung, Knauf Insulation isi propune sa devina un promotor in Romania al legislatiei europene privind auditarea energetica a cladiri lor care impune o reducere cu 22% a consumului de energie la nivelul fondului construit de cladiri pana in 2020.

"Vizavi de acest lobby pe care il avem in ve dere, trebuie sa vedem intai cui trebuie sa ne adre sam si in ce directii. In mod sigur va trebui sa lucram cu autoritatile statului din acest domeniu si va trebui, impreuna cu acestea, sa gasim modalitati de a pune in practica solutiile pentru inde plinirea tintei. Nu este foarte usor sa spui ca de maine ne trebuie certificate pentru cladiri. E o actiune de termen mediu si lung, avem in vedere cest lucru prin activitatile pe care le vom face si prin dimensionarea personalului", explica Adrian Garofeanu.

Dimensiunea eco

Pe langa contributia produselor Knauf Insu lation la economisirea energiei, compania face eforturi pentru a reduce cat mai mult impactul asupra mediului al operatiunilor de productie si de livrare.

Astfel, produsele comercializate sunt obtinute in mare parte din materiale reciclabile, iar modul de ambalare permite reducerea perioadei de incarcare/descarcare si micsorarea suprafetei necesare pentru transportul si depozitarea produse lor, in vederea reducerii consumului de combustibil necesar pentru livrare.

spot_img

Ultimele știri