Inverzeste Turnul Eiffel?

La prima vedere ar parea un proiect nebunesc, insa, potrivit unui plan secret, realizat de grupul de ingineri de la compania Ginger, si publicat de cotidianul francez “Le Figaro”, inverzirea Turnului Eiffel ar putea sa se concretizeze incepand de anul viitor.

600.000 de plante agatatoare vor imbraca “Doamna de fier” din Paris, iar, prin acest proiect, Franta ar putea deveni nava-amiral a ecologiei mondiale.

Potrivit informatiilor dezvaluite de “Le Figaro”, cele 600.000 de plante si suporturile pe care vor fi instalate cantaresc 378 de tone, iar printre ele se afla si iedera, care va impanzi nordul si vestul Turnului.

Costurile acestei gradini suspendate s-ar putea ridica la 72 de milioane de euro, iar pentru a verifica viabilitatea proiectului a fost deja realizata o replica a “Turnului inverzit” care este testata la periferia Parisului.

Din punct de vedere ecologic, proiectul se va solda cu un bilant pozitiv al reducerii emisiilor de carbon. Turnul Eiffel, in versiune eco, va degaja 84, 2 tone de dioxid de carbon si va absorbi 87,8 de tone.

Informatiile care privesc inverzirea Turnului Eiffel sunt insa negate de Primaria Parisului care spune ca nu exista nici un astfel de proiect, acelasi lucru fiind sustinut si de Societatea de Exploatare a Turnului.

Turnul Eiffel este o constructie pe schelet de otel, masoara 324 metri inalțime si are o greutae de 10.000 de tone. Turnul, devenit simbolul Franței, a fost conceput de catre Emile Nouguier, Maurice Koechlin și Stephen Sauvestre si a devenit una dintre principalele destinații turistice ale Parisului.

Structura a fost construita intre anii 1887 si 1889, dupa o tehnologie descoperita de inginerul roman Gheorghe Panculescu, din fier forjat. Aceasta urma sa serveasca drept arc de intrare la Expozitia Universala (1889), un targ mondial ce sarbatorea centenarul Revoluției franceze.

A fost inaugurat la 31 martie 1889 și deschis pentru public la 6 mai. 300 de muncitori au unit 18.038 de piese de oțel, folosind doua milioane jumatate de nituri.

Mihaela Pavnutescu

Citeste si: Primul tren de mare viteza alimentat cu energie solara pe ruta Paris – Amsterdam 
Raliul masinilor electrice: Paris-Praga (Video)
Turbinele subacvatice din Sena vor alimenta Parisul
 

spot_img

Ultimele știri