In urma obiectiilor formulate de Comisia Europeana, Ministerul Economiei si Finantelor a prezentat joi noua formula de calcul a taxei auto. A treia varianta a taxei de prima inmatriculare, rebotezata taxa de mediu, a fost dezbatuta, intr-o prima lectura, in sedinta Guvernului.
Vesti bune pentru romanii care au autoturisme mai putin poluante. Pe masura ce cotele de emisii de carbon cresc, taxa urca si ea.
Taxa dupa vechime si capacitate
Astfel, pentru un autoturism cu o vechime mai mica de doi ani, motor de 1.200 de centimetri cubi si emisii de dioxid de carbon de peste 121 de grame, taxa ajunge la 147 de euro. Un nivel suportabil.
Pentru o masina Euro 4, cu o vechime de peste doi ani si cu o putere a motorului mai mare si mai poluanta, taxa urca pana la 1.500 de euro. Pentru Euro 3 valoarea este si mai mare.
Criteriul emisiilor de CO2
Daca autoturismul are o vechime de pana la 10 ani si o cilindree de peste 1.400 cmc, taxa ajunge la aproape 2.500 de euro daca emisiile depasesc 270 de grame de CO2.
Taxa a scazut la jumatate
Potrivit declaratiilor date de ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, fata de prima varianta taxa scade la jumatate pentru autovehiculele Euro 1 si Euro 2 cu motoare de pana la 2.000 de centimentri cubi.
Taxa ramane insa mare pentru automobilele vechi din import.
Exemple de taxa pentru masini din import
Iata cateva exemple de taxa auto, in functie de cilindree si de emisiile de CO2: masina de 1.200 cmc de 1-2 ani – taxa intre 147 si 362 euro; masina 1.200 cmc de 2-3 ani – taxa intre 134 si 330 euro; masina 1.400 cmc de 1-2 ani – taxa intre 247 si 290 euro; masina 1.400 cmc de 2-3 ani – taxa intre 213 si 264 euro; masina 2.000 cmc de 2-3 ani – taxa intre 1.355 si 1.691 euro; masina 2.500 cmc de 2-3 ani – taxa de peste 1.512 euro.