Industria auto americana a dat in judecata Agentia pentru Protectia Mediului (EPA) pentru ca a aprobat concentratii mai mari de etanol in combustibilul pentru masinile noi, sustinand ca acest lucru poate crea confuzie in randul consumatorilor si ca etanolul va afecta motoarele masinilor mai vechi, potrivit Reuters.
Este cel de-al doilea proces cu care se confrunta EPA pe tema cresterii concentratiilor de etanol, in ultimele doua luni.
In octombrie, EPA a propus ca masinile fabricate incepand cu 2007 pot folosi benzina care sa contina 15% etanol (E15). In prezent, nivelul legal este de 10%. Pana in luna ianuarie, EPA ar putea decide sa creasca standardul la E15 pentru masinile construite dupa 2001.
Guvernul federal din SUA a cerut ca o cantitate din ce in ce mai mare de etanol sa fie introdusa in combustibilii traditionali pentru a reduce dependenta de importuri si a crea locuri de munca la nivel local.
Cu toate acestea, cererea de combustibili a scazut, iar producatorii de etanol au fost nevoiti sa gaseasca noi moduri de a-si vinde produsele.
O noua coalitie de producatori, care a intentat procesul, a declarat ca decizia EPA de a permite standardul E15 pentru unele masini ar induce in eroare consumatorii si ca motoarele ar fi deteriorate daca ar functiona pe baza unui combustibil nepotrivit.
„Cel mai grav efect al acestui standard pentru anumite modele de vehicule este ca incertitudinea si confuzia de pe piata vor determina oamenii sa foloseaca combustibili nepotriviti pentru masinile lor”, a declarat Gloria Bergquist, purtatoarea de cuvant a Aliantei Producatorilor de Automobile din SUA.
Alte grupuri din coalitie sustin ca o concentratie mai mare de etanol ar putea cauza coroziunea unor parti ale motorului.
Procesul este cea mai noua povara asupra guvernului american si asupra producatorilor de etanol, nevoiti sa creasca vanzarile de biocombustibil.
Luna trecuta, o alianta a producatorilor din industria alimentara a dat in judecata EPA, motivand ca odata cu cresterea concentratiilor de etanol din benzina si motorina va creste cererea de biocombustibili, iar asta va duce la cresterea preturilor la porumb (din care se fabrica cea mai mare parte a etanolului in SUA).
Peste 30% din recolta de porumb din SUA merge catre producatorii de etanol, iar preturile la porumb au atins deja recordul ultimilor doi ani.