Ministrul Protectiei Mediului din China a tinut recent o conferinta de presa pe tema protejarii si refacerii Marelui Canal Beijing-Hanzhou prin intermediul constructiei si managementului ecologic al oraselor chineze aflate de-a lungul caii navigabile, informeaza agentia chinza de presa Xinhua.
Conferinta s-a numit „Constructie ecologica in orasele chineze- 2008, refacerea Marelui Canal Beijing- Hanzhou”.
Un studiu ecologic asupra canalului va fi efectuat la mijlocul lunii iunie, ca parte din proiectul de refacere si reconstruire a cladirilor de langa oceane si mari, a anuntat Liu Youbing, vicedirector al Departamentului pentru Educatie si Publicitate din cadrul Ministrerului pentru Protectia Mediului.
Studiul va evalua conditia ecologica a canalului si va identifica activitatile care il polueaza si il distrug. Deocamdata calitatea apei din vaile principale este buna, a spus Liu.
Problema principala a canalului la aceasta ora o reprezinta insuficientele operatiuni de prevenire a poluarii apei.
Canalul Beijing-Hangzhou este cel mai vechi si mai lung canal artificial de navigatie din lume, avand o lungime de 1.764 de kilometri. Porneste din nordul Beijingului si se termina in sudul orasului Hangzhou din provincia Zhejiang.
Cu toate acestea, canalul s-a micsorat in ultimii ani pe masura ce orasele aflate de-a lungul lui s-au dezvoltat rapid si au contribuit la poluarea lui. Cateva sectiuni au secat, iar altele sunt foarte poluate reducandu-i gradul de utilitate.
In martie 2006, 58 de consilieri politici au cerut guvernului sa protejeze Marele Canal. Acestia au mai spus ca ar trebui sa fie desemnat sit al Patrimoniu Mondial datorita semnificatiei sale istorice.