Magazinul IKEA a inregistrat, in premiera, in perioada 01.09 2012 – 31.08.2013, un consum de 6.080 MWh energie electrica si de 2.437 MWh gaz, cu 10% mai redus fata de perioada anterioara similara, au anuntat reprezentatii IKEA in Romania.
Energia electrica pentru alimentarea magazinului provine integral din surse regenerabile – hidro, eoliana, solara, biogaz”, au declarat acestia.
Totodata, in anul 2013, magazinul IKEA a colectat si reciclat 691,5 tone de carton si hartie, 60,4 tone de metal, 121 tone de lemn, 69,5 tone de plastic, 18,7 tone de sticla, 10,9 tone de baterii si becuri uzate si peste 1,5 tone de ulei comestibil. Procentul de reciclare este de 70% din totalul deseurilor generate, fata de 49% in precedentele 12 luni.
Responsabilitatea fata de oameni
Obiectivele de business ale unei companii si responsabilitatea pentru oameni si mediu trebuie si pot sa mearga mana in mana. Si avem o filosofie simpla care ne ajuta sa facem asta: o companie se poate dezvolta armonios doar atunci cand reuseste sa creeze o diferenta in bine in mediul si in comunitatile in care isi desfasoara activitatea. De aceea, ne implicam activ, la nivel global si la nivel local”, a subliniat Cornel Oprisan, Retail Manager IKEA Romania.
Magazinul IKEA din Bucuresti s-a alaturat pentru al treilea an consecutiv Campaniei internationale a Jucariilor de Plus. In parteneriat cu organizatiile Salvati Copiii si UNICEF, fundatia caritabila IKEA Foundation a sustinut dreptul copiilor de a merge la scoala, donand cate 1 euro pentru fiecare jucarie de plus cumparata. Suma finala a donatiilor s-a ridicat la 48.171 de euro.
IKEA Romania a fost alaturi de SOS Satele Copiilor in cadrul proiectului Oportunitati egale pentru copii vulnerabili – “Educatie si grija, o sansa pentru o viata mai buna”, desfasurat in perioada septembrie 2012 – august 2013. In cele 12 luni ale proiectului, SOS Centrul de Consiliere si Sprijin pentru Copii si Parinti a sprijinit un numar total de 415 copii provenind din 101 familii defavorizate.
Mai multe produse IKEA in casele romanilor
Numarul total al produselor IKEA ce au ajuns in casele romanilor de la intrarea pe piata in martie 2007 si pana in prezent a ajuns la peste 65 de milioane de produse.
In anul de catalog IKEA 2013 (01.09 2012 – 31.08.2013) au fost vandute 12.083.226 de produse de mobilier si decoratiuni. Din valoarea totala a produselor vandute in anul de catalog 2013, 56% a fost generata de obiecte de mobilier, iar 44% de accesorii si decoratiuni.
Anul de catalog 2013 este unul extrem de important pentru Magazinul IKEA. In acest an am reusit sa ne situam pe locul 15 din peste 330 de magazine din lumea IKEA, privind satisfacția clientilor”, a adaugat Daniela Stoican, PR Manager IKEA Romania.
Si departamentul IKEA Food – compus din restaurantul IKEA, magazinul de delicatese suedeze si bistro-ul – a inregistrat o crestere cu 7% a vanzarilor cu o valoare totala de 32.962.352 lei in acest an de catalog.