Baterii litiu-polimer si un motor care foloseste gaz petrol lichefiat (GPL) sunt noile mijloace de propulsie pe care le propune Hyundai odata cu lansarea noului sau hibrid, informeaza Motor Authority.
Bateriile litiu-polimer fabricate de LG Chem, unul dintre cei mai importanti producatori de baterii, vor fi folo site in premiera mondiala la aceasta masina.
Acumulatorii de acest tip sunt mult mai eficienti decat cei litiu-ion deoarece sunt fabricati cu costuri mai mici, retin mai multa energie, sunt mai rezistenti fizic, fac fata mai bine loviturilor si pot fi reincarcati de mai multe ori.
Hibridul se va baza pe sedanul Elantra. Motorul alimentat cu GPL va avea o capacitate de 1,6 litri, iar cel electric 15 kilowati. Emisiile hibridului Elantra sunt de 103 grame de carbon la un kilometru.
Reprezentantii Hyundai planuiesc sa monteze acest tip de propulsie si la alte modele din gama sa de autovehicule.
Compania a anuntat ca masina va intra pe piata incepand din iulie 2009, mai intai in Coreea de Sud, apoi si in restul lumii.