Honda are ambitii mari pe piata vehiculelor hibride urmarind sa detroneze popularul Toyota Prius. Tentativa de ocupare a inaltei pozitii va cadea in misiunea unui "hibrid dedicat", o masina care nu va oferi decat acest tip de motorizare, pe care producatorul japonez o va lansa in aprilie 2009 la un pret mai mic decat al rivalei Prius, informeaza Motor Authority.
Japonezii spera sa vanda cel putin 100.000 de masini pe an in Statele Unite (SUA) la un pret de sub 21.500 de dolari. Pretul mic se datoreaza in cea mai mare parte noii tehnologii de propulsie hibrida, al carei cost de productie este cu 50% mai mic decat cea instalata in Civic Hybrid.
Cu toate acestea, pretul nu este suficient pentru a detrona Toyota Prius, masina care numai anul trecut s-a vandut in 180.000 de exemplare.
Insa Honda se lupta sa recupereze titlul pierdut in anii 1990, cand domina sectorul hibrizilor cu modelul Insight, mai ales ca Toyota pare sa se confrunte cu o serie de dificultati cu noua generatie Prius.