Greenpeace: Nokia este cea mai verde companie de electronice

Cea de-a zecea editie a Ghidului pentru electronice mai verzi, publicat de Greenpeace, arata ca majoritatea companiilor consumatoare de electronice au luat prea putine masuri de combatere a schimbarilor climatice. In ciuda faptului ca marketing-ul verde abunda, multe branduri nu au inca strategii clare de mediu. VEZI STUDIUL

Inca de la prima editie a Ghidului pentru electronice mai verzi, din august 2006, au fost constatate imbunatatiri treptate in problema deseurilor electrice, electronice si electrocasnice (DEEE). Cu toate acestea, numai cateva companii se implica intr-adevar in combaterea schimbarilor climatice. Firme precum Motorola, Microsoft, Dell, Apple, Lenovo, Samsung, Nintendo si LG Electronics au ramas mult in urma, neavand planuri de reducere a emisiilor rezultate din operatiunile lor.

"Din nefericire, se pare ca industria electronicelor sta mai bine la capitolul retorica, decat la infruntarea realitatii in care sunt necesare reduceri urgente ale emisiilor", a spus Mel Francis, reprezentant al Greenpeace International Climate & Energy.

Pentru a fi verzi, companiile de electronice trebuie sa se adreseze in mod egal energiei, eliminarii toxicitatii si reciclarii. In ultimele trei editii ale ghidului, criteriul energetic si climatic a examinat companiile asupra emisiilor directe ale lor, asupra performantei produselor lor, utilizarea energiei regenerabile si politicile lor de reducere a emisiilor.

Fujitsu Siemens Computers (FSC), Philips si Sharp se numara printre putinele companii care sustin nivelul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera pe care il cere stiinta. Numai Philips si Hewlett Packard (HP) s-au angajat in realizarea unor reduceri absolute ale propriilor emisii de gaze cu efect de sera.

Multe companii castiga puncte din imbunatatirea eficientei produselor lor. Cu toate acestea, majoritatea companiilor utilizeaza prea putin energia regenerabila, cu toate ca unele chiar produc panouri solare. Nokia, care se mentine in top, isi extrage 25% din electricitate din surse regenerabile si se angajeaza sa ridice acest procent la 50%, pana in 2010. Alte branduri care utilizeaza energia regenerabila sunt FSC, Microsoft, Toshiba, Motorola si Philips.

In total, cele mai mari progrese ale companiilor inregistrate in Ghidul pentru electronice mai verzi sunt Motorola, care a urcat de pe locul 15, pe 7, urmata de Toshiba, care a ajuns pe locul 3 de pe 7 si Sharp, care s-a ridicat de pe locul 16, pe locul 10. Companiile care au scazut in clasament sunt Acer, Dell, HP si Apple.

spot_img

Ultimele știri