Green Box de la Ogilvy, pentru toata lumea!

text de Oana Neneciu

O mana de oameni au povestit cum poti, cu bani putini si multe intentii bune, sa creezi un concept care pe termen lung poate face diferenta. Un brand, green box, care educa oamenii la toate nivelurile, un concept
simplu care se poate aplica tuturor companiilor, mari sau mici, poate crea o prapastie intre drujba si copac, intre nepasatori si grijulii. Daca va pasa mai degraba de natura decat de xerox, acestea sunt cateva idei prin care puteti colecta selectiv in biroul dumneavoastra.

O idee care a venit in mod firesc

"RAT-Red Agenda Team", o echipa formata din opt oameni din departamente diferite ale companiei Ogilvy, a creat Green Box, program de colectare si reciclare a hartiei. Ideea a venit in mod firesc, "Nu e un lucru pe care il facem demonstrativ, ideea a aparut firesc, pentru ca e normal sa reciclezi. Nu e o chestie deosebita, asa e normal, sa colectezi selectiv si apoi sa reciclezi. Am incercat sa facem lucrul asta amuzant, sa nu stresam pe nimeni", a explicat Monica Bazgan, HR Manager. Ca in orice sediu de companie cu 130 de angajati, erau foarte multe acte, afise si reviste care se aruncau in fiecare zi la gunoi, iar de cand au inceput sa lucreze pe proiecte de CSR pentru clientii lor, au aflat ca pot salva copaci de la taiere doar prin colectarea si reciclarea hartiei din birouri. RAT, echipa care se ocupa cu proiectele interne ale companiei, a venit cu planul: "Ne-am gandit ce sa facem… Toata lumea planteaza copaci si nu e un lucru prea simplu, necesita mult timp pe care, sincer, nu-l avem, atunci ne-am gandit la colectarea hartiei si ne-am apucat de treaba", spune Anca Tatuta, BTL Account Manager.

"Am lucrat la proiectul green box ca pentru un client"

Cei opt au demarat proiectul cu cea mai mare seriozitate, au facut sedinte de brainstorming si au pus la punct toate detaliile, de la marimea si culoarea cutiilor, la brandul Green Box si la comunicarea in interiorul companiei, au vrut sa arate cum se lucreaza un asemenea proiect. "Suntem oameni cu personalitat i diferite, tineri si entuziasti si am vrut sa gasim un punct comun care sa starneasca interesul tuturor colegilor,
deoarece ne-am dorit foarte mult ca proiectul Green Box sa fie un succes, nu neaparat pentru echipa RAT, ci pentru ceea ce reprezinta prin concept. Desi suntem foarte ocupati cu totii, incercam sa fim prezenti la intalnirile RAT. Luam munca asta foarte in serios", spune Monica. Prin urmare, s-au achizitionat aproximativ 40 de cutii de marime medie, pe care s-a aplicat marca Green Box, cutii care au fost repartizate in toate birourile sediului.

"Ne-am hotarat asupra cutiilor, le-am impartit pe birouri, in functie de cate personae sunt, am pus una sau doua cutii in fiecare birou, ne-am gandit ca omului trebuie sa-i fie la indemana pana invata obiceiul asta ca trebuie sa colecteze hartia separat", explica Anca. Urmatorul pas l-a constituit strategia de comunicare in interiorul companiei. Riscurile erau fie ca programul sa nu fie luat in serios, fie sa deranjeze pe cineva sau colegii sa se simta constransi. Astfel, a venit idea crearii unor virale, filmulete informative care sa aiba impact. Anca Tatuta ne-a explicat strategia: "La faza de comunicare ne-am gandit cum sa facem chestia asta fara sa fim ridiculizati sau sa suparam pe cineva, sa nu se simta constransi. Am luat niste oameni-cheie din companie, pe care toata lumea ii stie, si am facut un set de virale, filmulete haioase pe care le-am rulat in agentie, care incep cu un logo al nostru si care ii indeamna pe colegi sa puna hartiile in cutiile verzi".

Si se colecteaza

La o luna dupa inceperea proiectului s-au colectat mai mult de 500 de kilograme de hartie, care s-au dus direct la centrele de colectare. Nu se lucreaza cu o firma de salubritate, pentru ca hartia colectata nu este intr-o cantitate prea mare, pentru ca nu exista promptitudine si pentru ca s-ar putea ca hartia sa ajunga tot la groapa de gunoi, asa ca un alt coleg duce cu masina hartia la centrul de colectare de doua ori pe luna. "Noi am
tot verificat ca aceste proiecte sa se faca intr-o maniera 100% corecta. Pentru ca am avut surpriza sa constatam ca, in mai multe proiecte desfasurate pentru clientii nostri, desi deseurile erau colectate separat se duceau tot la groapa de gunoi, deci nu se reciclau. Din acest motiv lucram cu oamenii nostri", a subliniat Anca Tatuta. O alta idee ar fi sa-i faca pe colegii lor saaduca hartie si de acasa sau sa creeze niste harti cu toate centrele de colectare din Bucuresti, astfel incat fiecare sa stie unde sa duca deseurile colectate selectiv, cat mai aproape de casa.

"Acum vrem ca altii sa invete de la noi"

Pentru ca acum stie cum se face, echipa de la Ogilvy vrea sa transmita acest knowhow mai departe, iar primii vizati sunt clientii si furnizorii companiei: "Noi mai avem un gand, am vrea ca toti banii obtinuti de la
centrul de reciclare, desi sunt putini, sa ii investim in a ne informa clientii si furnizorii cu care lucram sa ne preia ideea. Sa le punem la dispozitie cateva cutii cu sigla Green Box, pentru ca aceasta sa devina un brand. Petrom a preluat deja ideea, iar in Casa Presei s-au pus cateva cutii de genul asta", explica Ruxandra Lupu, Account Manager. Si pentru ca sunt profesionisti si stiu ca pentru orice idee care vrei sa fie pusa in aplicare iti trebuie un plan, s-au gandit deja cum sa-i ajute pe cei care vor in companii cutii verzi: "Cu banii pe care-i castigam de pe urma colectarii nu poti sa faci prea multe, dar noi credem ca la nivel de informare putem sa facem ceva. Ne-am gandit sa cumparam cateva cutii, sa le explicam proiectul si sa le facem un fel de kit de informare in interiorul companiei, daca e nevoie ii vom ajuta si cu viralele", a aratat Monica Bazgan.

Ogilvy in Romania

Ogilvy Group Romania face parte din reteaua internationala Ogilvy, parte a grupului WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel mondial. Ogilvy Group Romania ofera servicii de comunicare integrata 360s – publicitate, relatii publice, marketing interactiv, promotii de vanzari, programe de activare si comunicare de brand, precum si strategie si cumparare de media – prin agentiile sale specializate. Portofoliul de clienti cuprinde companii globale pentru care grupul Ogilvy dezvolta campanii de comunicare atat la nivel international, cat si local – BAT, Unilever, Kraft, IBM, precum si companii cu care grupul colaboreaza numai in Romania – Petrom, Heineken Romania, Coca-Cola HBC, Friesland, Colgate-Palmolive, Diageo si multe alte companii cu renume. In acest fel, Ogilvy Group Romania imbina experienta de comunicare pe piata romaneasca cu know-how-ul international conferit de apartenenta fiecarei agentii din grup la retele de comunicare globale specializate.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri