GE mestereste baterii cu apa pentru masina electrica

Oamenii de stiinta de la General Electric (GE) Global Research si cei de la Laboratorul National Lawrence Berkeley din SUA dezvolta un nou tip de baterie cu fluxuri, pe baza de apa, pentru vehicule electrice (VE), astfel incat acestea sa poata fi autonome pe o distanta de peste 380 de kilometri, potrivit unui comunicat al GE.

Grigorii Soloveichik, liderul proiectului de la GE Global Research si directorul Centrului de cercetare in domeniul energiei, condus de GE si finantat de Departamentul de Energie, este de parere ca bateriile ar putea fi cu 75% mai ieftine decat bateriile auto disponibile pe piata si ar putea mari distanta parcursa de vehiculele electrice actuale.

Sistemul a fost denumit baterie cu fluxuri, deoarece descarcarea si reincarcarea au loc in celule electrochimice amplasate separat de rezervoarele de stocare a energiei, fiind astfel mai sigure Departamentul de Energie vrea o baterie care sa permita masinii sa parcurga o distanta de 386 de kilometri. Noi credem ca putem depasi acest obiectiv”, sustine Grigorii Soloveichik.

Inginerii GE arata ca, spre deosebire de bateriile litiu-ion si de alte sisteme de baterii, noua tehnologie va folosi solutii apoase de substante chimice anorganice capabile sa asigure o densitate mare a energiei prin transportarea mai multor electroni in acelasi timp.

GE are o experienta indelungata in domeniul cercetarii vehiculelor electrice. Cu un secol in urma, compania a dezvoltat primele incarcatoare de VE. Recent, inginerii GE au dezvoltat statii de incarcare pentru vehicule electrice, cum ar fi WattStation si bateriile Durathon pe baza de sodiu, care fac parte acum din portofoliul ecomagination al companiei”, potrivit GE.

Studiul face parte din programul ARPA-E RANGE al Departamentului american de Energie, care isi propune sa dezvolte tehnologii revolutionare de stocare a energiei electrochimice. Inginerii de la GRC si echipa laboratorului Berkeley declara ca intentioneaza sa dezvolte un prototip functional si „sa demonstreze fezabilitatea” conceptului anul viitor.


 

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri