Majoritatea combustibililor biologici utilizati in prezent genereaza o cantitate mai mare de emisii de gaze decat cei conventionali, daca este luat in considerare nivelul poluarii, se arata in doua studii americane. Beneficiile combustibililor biologici au fost contestate in ultimele luni, dupa ce expertii au evaluat efectele lor asupra mediului. Cele doua studii abordeaza pentru prima data, dintr-o perspectiva completa, efectele emisiilor asupra teritoriilor convertite in terenuri agricole pentru sprjinirea dezvoltarii combustibililor biologici.
Distrugerea ecosistemelor naturale, paduri tropicale sau pasunilor din America de Sud sporeste emiterea de gaze cu efect de sera in atmosfera, deoarece aceste ecosisteme constituie buretele natural al planetei pentru emisiile de carbon."Cand luam in considerare acest lucru, majoritatea conbustibililor biologici utilizati sau care vor fi utilizati vor spori probabil in mod substantial emisiile de carbon", a declarat Timothy Searchinger, autorul unuia dintre studii si cercetator pe probleme legate de mediu si economie, in cadrul Universitatii din Princeton.
„Anterior, a fost inregistrata o eroare importanta. Schimbarea scopului in care este utilizat terenul fusese omisa in analizele anterioare", a adaugat el. Combustibilii pe baza de plante au fost initial considerati mai buni decat combustibilii fosili, deoarece carbonul emis in momentul arderii lor este echilibrat de cel absorbit odata cu cresterea plantelor. Insa si aceasta viziune s-a dovedit a fi simplista, deoarece procesul de convertire a plantelor in combustibil genereaza propriile emisii de carbon, prin rafinare si transport, de exemplu.
Prin distrugerea pasunilor emisiile de gaze sunt de 93 de ori mai mari decat cantitatea salvata prin cultivarea pe acest teren a plantelor pentru biocombustibil, a explicat Joseph Fargione, autorul celuilalt studiu si expert in cadrul Nature Conservancy. "Pentru urmatorii 93 de ani, procesul schimbarilor climatice se va inrautati, exact in momentul in care vrem sa reducem emisiile de carbon".