Cele mai mari companii britanice au promis, la unison, ca vor oferi produse ecologice si ca vor investi in cercetare si tehnologii in scopul reducerii emisiilor de dioxid de carbon, informeaza publicatia New York Times.
Ca parte a unui efort colectiv fara precedent, 18 companii britanice de top, printre care producatori auto, companii aeriene, retaileri si banci, au publicat, luni, un raport prin care promit ca vor dezvolta produse si servicii care sa ajute consumatorii sa-si reduca emisiile de dioxid de carbon.
Initiativa reprezinta, de asemenea, un apel catre companiile din intreaga lume pentru a urca schimbarile climatice mai sus pe agenda lor.
Companiile sustin ca vor introduce un standard pentru toate sectoarele de afaceri pentru a raporta regulat nivelul de emisii, ca vor investi in tehnologii si in proiecte de reducere a emisiilor si ca vor promova un comportament mai ecologic in randul angajatilor lor. Printre aceste firme se numara BP, Tesco si compania de telefonie BT.
"Aceasta este o urgenta si cu cat mai repede ne ocupam de asta, cu atat mai bine si mai ieftin", a declarat Ben Verwaayen, reprezentantul BT.
Raportul companiilor reprezinta abordarea companiilor in problemele ridicate de Stern Review, un studiu realizat de guvernul britanic si publicat anul trecut pe tema impactului economic al schimbarilor climatice. Stern Review, elaborat de economistul Nicholas Stern, atrage atentia asupra faptului ca investirea a aproximativ 1% din PIB pentru stabilizarea emisiilor in prezent ar evita cheltuirea a 5 – 20% in viitor.
Raportul elaborat de companiile britanice sustine ca reducerea emisiilor depinde de atat de consumatori, intrucat comportamentul lor de achizitii influenteaza nivelul de emisii, de companii, care pot oferi produse verzi, si de guvern, care poate folosi reducerile de taxe si stimulentele financiare.