Cum poți obține finanțare pentru un business verde

Sustenabilitatea a devenit în ultimii ani unul dintre ingredientele cheie ale succesului pe termen lung al companiilor și startup-urilor vizionare. Astfel, un business sustenabil are șanse mari de a-și crește profitul pe termen lung, adoptând măsuri de producție prietenoase cu natura sau de eficientizare a consumului energetic.

Text de Ciprian Stănescu, Social Innovation Solutions

Creșterea profitului unui business sustenabil

Adoptarea măsurilor eco-friendly, în ceea ce privește mediul de afaceri, poate să contribuie la creșterea semnificativă a profitului unui business. Impactul pe care îl au 100 de companii asupra mediului este dăunător, mai exact doar 100 dintre acestea sunt responsabile de 71% dintre emisiile globale. Tot acestea le pot reduce, conform Acordului climatic de la Paris, cu până la 60% până în 2030, adoptând o atitudine responsabilă față de mediu. Această inițiativă estimează că va crește numărul companiilor care se angajează în reducerea consumului excesiv de resurse naturale cu până la peste 3500 de întreprinderi sustenabile.

De exemplu, Brooks, companie americană de echipamente sportive, și-a crescut profitul adoptând o tehnică de producție verde. Practic, a introdus încălțămintea biodegradabilă pe piață, care se descompune în 20 de ani, față de 1000 de ani. În cei 20 de ani pot fi economisite aproximativ 30 de milioane de lire sterline, cât ar fi costat reciclarea deșeurilor din echipamente sportive.

Pierderile materiale, dar și alimentare reprezintă un dezavantaj pentru business-uri și pentru natură. Comisia globală de afaceri și dezvoltare durabilă estimează că și risipa alimentară poate să reprezinte o oportunitate economică. Mai exact, investiția în soluții eficiente pentru reducerea risipei alimentare poate să genereze o valoare economică netă de 10 miliarde de dolari atât pentru consumatori, cât și pentru afaceri.

Tehnologia, cealaltă mână de ajutor pentru natură

În urma verificării statisticilor pierderilor de resurse naturale, oamenii sunt încurajați să consume în mod responsabil, iar tehnologia devine cealaltă mână de ajutor pentru natură. Dezvoltarea unor soluții tehnologice de ultimă generație este din ce în ce mai vizibilă și încurajată.

De exemplu, EcoTree este un serviciu online care aduce împreună generatorii de deșeuri și firmele de colectare sau de reciclare, catalizează reciclarea și este agent al economiei circulare. Această platformă de reciclare este unul dintre business-urile câștigătoare în anii trecuți din cadrul incubatorului Future Makers. Participând la acest incubator, o idee de business cu impact în viitor se poate dezvolta și poate primi finanțare, precum și mentorat pentru a se putea extinde la nivel internațional.

Un business asemănător este Too Good To Go, care oferă restaurantelor posibilitatea ca la sfârșitul zilei să-și vândă mâncarea rămasă la un preț mult mai mic. În felul acesta risipa alimentară este redusă semnificativ, pentru că mâncarea nu mai ajunge deșeu, ci este consumată.

O altă platformă destinată reciclării este Colț Verde, dezvoltată de Asociația Recolamp. Aceasta dispune de o hartă a punctelor de colectare selectivă unde poți recicla becuri arse sau deșeuri din echipamente electrice și electronice de mici dimensiuni și poate fi descărcată atât din Google Play, cât și din Apple Store.

Cum poți obține finanțare pentru o astfel de idee de afacere

În cadrul celei de-a patra ediții Future Makers, care va începe în luna iulie, participanții beneficiază de mentorat din partea unor experți și antreprenori din 15 de țări, peste 30 de ore de ateliere antreprenoriale, de tehnologie și foresight, acces la experți în industrie, inclusiv în sustenabilitate și mediu, o platformă globală de educație și networking, pitch-uri în fața unor fonduri de investiții și membership în comunitatea internațională Futures Space. De asemenea, cele 50 de echipe participante vor avea ocazia să își prezinte ideile în fața juriului Future Makers pentru premii de 20.000 de euro.

Înscrierile se fac până în 23 iunie, ora 23:59, aici.

Ciprian Stănescu este Managing Partner al Social Innovation Solutions, Fondator al Future Makers și al conferințelor Future Summit și Future Talks.

spot_img

Ultimele știri