Coupé-ul japonez cu propulsie alternativa, care poate fi comandat incepand din aceasta luna si de clientii autohtoni, si-a propus sa demonstreze ca un model hibrid nu trebuie sa fie musai anost. Honda si-a dublat luna aceasta oferta de modele cu propulsie alternativa pentru piata autohtona, odata cu lansarea coupé-ului CR-Z, primului autoturism hibrid sportiv, dupa cum a tinut sa sublinieze constructorul japonez.
Masina poate fi comandata, incepand de saptamana viitoare, la toti concesionarii Honda din Romania. Pretul singurei versiuni disponibile, CR-Z GT nu a fost deocamdata comunicat, dar surse apropiate importatorului marcii dau ca sigur un pret de: 20.980 de euro fara TVA.
Hibridul Honda CR-Z a fost prezentat, in premiera, la Salonul Auto de la Detroit, din luna ianuarie. Versiunea dedicata pietei europene a modelul propulsat de un motor pe benzina si unul electric a fost expusa, in martie, la Salonul Auto de la Geneva.
Honda sustine ca CR-Z combina avantajele garantate de propulsia alternativa cu acelea asigurate de sasiul conceput special pentru placerea condusului – totul intr-o prezentare cu adevarat atragatoare. Noul autoturism are sansa sa demonstreze, asadar, ca un model hibrid nu trebuie sa fie neaparat uratel si plictisitor. Cum este cazul clasicului Toyota Prius sau mai noului Honda Insight.
Un fel de Volkswagen Scirocco mai „curat”
CR-Z este un coupé compact, in genul cunoscutului Volkswagen Scirocco, cu un sistem flexibil de 2+2 locuri care ofera posibilitatea transportarii pe bancheta a unor adulti nu foarte inalti pe distante scurte sau a unor copii cu ocazia unor calatorii mai lungi.
CR-Z a fost dezvoltat pe o versiune scurtata a platformei teh nice utilizate de Insight, primul hibrid Honda. Coupe-ul (4,10 metri lungime) e mai scurt cu aproape 30 de centimetri ca modelul hatchback si are un ampatament cu 11,5 centimetri mai mic. CR-Z can tareste cu 44 de kilograme mai putin (1.235 kg). Pentru acest model, Honda a modificat setarile sus pensiei, criticate in cazul Insight.
Premiera in segment: transmisie manuala cu 6 trepte
Sistemul de propulsie paralel hibrid IMA (Integrated Motor Assist), care echipeaza Honda CR-Z, este alcatuit dintr-un mo tor pe benzina de 1.5 litri, care dezvolta 110 cai-putere, si o unitate electrica (care livreaza suplimentar 14 cai-putere). Cuplul maxim, de 174 Nm, vine foarte devreme, la numai 1.000 rpm. Transmisia (la puntea fata) se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu 6+1 trepte – o premiera mondiala in domeniu.
Cifrele oficiale indica un consum mediu de 5 l/100 km si emisii de dioxid de carbon situate la un plafon coborat dar nu spectaculos – 117 grame la fiecare kilometru parcus.
Desi CR-Z este promovat ca primul hibrid sportiv, performantele masinii (viteza maxima – 200 km/h, acceleratie 0-100 km/h – 9,9 secunde) nu sunt impresionante. Pretentiile Honda tre buie ca sunt sprijinite de tinuta de drum a masinii, iar nu de sprinturile tip ”liniuta”.
In pas cu vremurile, CR-Z ofera soferului posibilitatea de a alege modul in care masina raspunde la comenzi, in acord cu preferintele proprii – fie pentru a maximiza placerea la volan, fie in ideea minimizarii consumul, fie pentru a obtine o medie intre cele doua.
Fiecare setare modifica raspunsurile acceleratiei si directiei, regimul de functionare a climatizarii, timpii de raspuns ai sistemului ”Stop-start” si nivelul de asistenta asigurat de IMA.
CR-Z TYPE R
Tunerul Mugen pregateste o versiune cu 200 de cai-putere
O Informatie neconfirmata inca, dar vehiculata cu insistenta pe internet, spune ca tunerul Mugen pregateste de zor versiunea sportiva – Type R – a coupé-ului hibrid CR-Z.
Masina va folosi, se pare, acelasi motor pe benzina, care insa va fi convins sa furnizeze 150 de cai-putere (cu 40 mai mult ca varianta standard).
Intr-o nota similara, unitatea electrica ar urma sa genereze 50 de cai-putere (cu 36 in plus). CR-Z Type R se va comporta ca un model cu adevarat sportiv, urmand sa accelereze de la zero la 100 km/h in circa sase secunde.