100% din energia electrică folosită de Sistemul Coca-Cola în România (Coca‑Cola HBC România și Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca-Cola România) provine din surse regenerabile și curate, iar ponderea energiei regenerabile din totalul energiei consumate – electrică și termică – a crescut în 2020 la 80%, potrivit datelor companiei care marchează 30 de ani de prezență locală.
De asemenea, toate ambalajele puse pe piață de Sistemul Coca-Cola sunt 100% reciclabile și 20% din portofoliu este ambalat în PET reciclat (rPET).
Consumul de apă per litru de băutură produs a scăzut cu aproximativ 7%, iar toate cele trei fabrici Coca-Cola HBC din România au certificare AWS (Alliance For Water Stewardship) – Gold Recognition.
În ultimii 3 ani, emisiile de carbon au fost reduse cu 15,25%.
În plus, compania investește anual 1 milion de euro în proiecte dedicate bunăstării și dezvoltării comunităților locale. În cadrul platformei de sustenabilitate, proiectele vizează patru piloni: protejarea mediului înconjurător (După noi, strângem tot noi); protejarea resurselor de apă (După noi, apa hrănește viața); susținerea tinerilor (După noi, cresc oameni noi) și dezvoltarea comunităților (După noi, dăinuie ce-i al locului).
”Ne mândrim cu tot ceea ce am construit în România de 30 de ani, împreună cu echipa și partenerii noștri. România este o țară foarte importantă pentru Sistemul Coca-Cola, fiind un exemplu de bune practici, creativitate, hub regional de inovație și producție. Produsele fabricate aici ajung la consumatorii noștri din România, dar și la cei din alte 14 țări. Investim constant și inovăm pentru a reduce impactul asupra mediului. Întreaga echipă de Sistem este implicată și hotărâtă să scrie noi capitole în povestea Coca-Cola în România, alături de cei peste 93.000 de clienți și cei peste 1.000 de parteneri. Ne uităm cu optimism către viitor. Știm că fiecare gest pe care îl facem azi are un impact asupra zilei de mâine. Ne dorim să fim în continuare lideri în sustenabilitate și să arătăm că business-ul nostru este despre ceea ce lăsăm După Noi generațiilor care vin”, a declarat Jovan Radosavljevic, General Manager, Coca‑Cola HBC România.
Conform studiului de impact socio-economic pentru anul 2020, valoarea adăugată de întregul lanț de valoare al Sistemului Coca‑Cola în România este de 434 de milioane de euro (62 milioane euro direct și 372 milioane de euro, indirect), echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. În 2020, pentru fiecare euro cheltuit de români pe produse din portofoliul celor două companii, 56 de cenți au rămas în economia locală.
27,6% din totalul vânzărilor din 2020 este reprezentat de băuturi cu un conținut redus sau cu zero calorii (inclusiv apă).
Contribuția la bugetul de stat a Sistemului Coca-Cola și a lanțului său de valoare, prin taxe plătite, a reprezentat, în 2020, 40% din totalul valorii adăugate în economie.
Numărul locurilor de muncă create și susținute de Sistemul Coca‑Cola și de partenerii săi se ridică la 17.300. Fiecare loc de muncă la Coca‑Cola susține alte 11 locuri de muncă pe piața locală.
„Ne bucurăm să ne reconfirmăm angajamentul de a crește pe piața locală – o piață care ne-a oferit, în 30 de ani, multe oportunități, ne-a provocat să inovăm și să fim mai buni în ceea ce facem”, a declarat Paris Nikolopoulos, General Manager, Coca-Cola România.
Din 1991 și până în prezent, Sistemul Coca-Cola a investit în operațiunile locale 384 de milioane de euro.