Ministerul Mediului a lansat de Ziua Mediului campania „Energie pentru maine“, proiect national pentru eficientizarea consumului de energie si combustibil. Campania nationala isi propune sa implice publicul larg pentru a contribui la diminuarea consumului de energie.
„Energie pentru maine“ se va derula in toate zonele mari urbane din Romania si va cuprinde trei directii strategice de comunicare: Consumul, directie care isi propune sa schimbe comportamentul de consum al energiei, Constructiile, promovarea conceptului de „casa inteligenta“ si Transporturile, directie in care ministerul va promova adoptarea de practici responsabile de economisire a combustibililor.
Intregul proiect este conceput astfel incat sa implice atat mass-media cat si companii din sistemul energetic si alti investitori privati, dar si oficiali
guvernamentali, reprezentanti ai societatii civile si public privat, anunta ministerul.
Campania „Energie pentru maine“ a fost lansata cu ocazia Zilei Mediului, 5 iunie 2009, urmand ca promovarea si actiunile aferente campaniei sa se dezvolte separat pe fiecare directie de comunicare in parte, prin mesaje specifice.
„Este evidenta nevoia de restructurare a sistemului energetic national si de schimbare a comportamentului de consum al energiei, aspecte a caror importanta poate fi mai bine inteleasa prin campanii de constientizare, cum se doreste a fi si campania «Energie pentru maine»“, se precizeaza in comunicatul ministerului prin care se anunta campania.
Prin noua campanie de constientizare a populatiei, Ministerul Mediului isi propune sa implice publicul larg in eforturile de atingere a tintelor de tara, asumate prin ratificarea Protocolului de la Kyoto.