Energia verde de la MOL

Lumea contemporana este prin excelenta mobila, energica, in continua miscare si dezvoltare. MOL Romania, companie care promoveaza dinamismul si inovatia, nu face nota discordanta in acest context, ba dimpotriva. MOL a avut o crestere dinamica in Romania, a ajuns sa aiba o retea formata din 122 de benzinarii in cele mai importante orase din tara si o cifra de afaceri de sute de milioane de euro, fiind al doilea pe piata de retail in ceea ce priveste volumul vanzarilor de carburanti per statie.

A fost usor? A fost greu?

"As spune ca am avut o crestere fireasca, pentru ca oferim combustibili excelenti si servicii de top. Oamenii apreciaza tot mai mult calitatea, brandurile cu o reputatie puternica, timpul pe care il pot economisi in benzinarii pentru ca gasesc aici produse si servicii diverse. Ne concentram afacerea tocmai pe oferirea celor ai bune produse si servicii catre clientii nostri, iar ei apreciaza acest lucru si se intorc mereu in benzinariile noastre", spune Zsolt Szalay, Chairman si CEO MOL Romania.

Desi are doar 37 de ani, Szalay conduce o multinationala de succes. Cariera sa este insa una impresionanta: a fost patru ani director de marketing al Grupului MOL (coordonand 11 tari in care activeaza grupul), director de marketing si comunicare pe Europa Centrala si de Est la Michelin Budapesta, dar si Marketing Manager Audi la Porsche Ungaria.

"In calitate de CEO MOL Romania, principalele mele obiective sunt mentinerea pozitiei pe piata a companiei in ceea ce priveste volumul de vanzari de combustibil per benzinarie, transformarea MOL Romania intr-o companie admirata pentru eficienta, profitabilitatea sale si grija fata de clienti, dar si o companie preferata de angajati", declara Szalay.

In Romania, Grupul MOL si-a inceput operatiunile inca din anul 1995, cand a deschis prima statie in sistem de franciza. A urmat o perioada de continua expansiune, compania demarand un proces dinamic de achizitii si construirea de noi statii de benzina, care a culminat cu integrarea retelei Shell Romania, in anul 2005. Disponibilitatea in privinta oportunitatilor de extindere prin achizitii sau investitii greenfield, precum si optimizarea printr-o acoperire teritoriala cat mai buna fac din MOL una dintre cele mai adaptabile companii petroliere de pe piata romaneasca.

"Privim optimist spre viitor, deoarece avem o strategie castigatoare: ne vom concentra pe eficienta si consolidarea afacerii. Ne vom largi permanent portofoliul de produse si servicii pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri", spune Szalay.

MOL Romania face parte din Grupul MOL, principala companie integrata de petrol si gaze din Europa Centrala si Rasariteana. Grupul are parteneri si subsidiare in 19 tari, fiind lider de piata in Ungaria, Slovacia si Croatia (impreuna cu partenerul INA).

Implicarea in comunitate

Desi este o companie orientata spre dezvoltarea afacerii, MOL desfasoara numeroase programe de responsabilitate sociala, fiind una dintre companiile cel mai puternic implicate in astfel de actiuni.

"Vrem sa contribuim la o mai buna calitate a vietii, initiind programe de responsabilitate sociala din domenii diverse. Sprijinim atat tinerii sportivi pentru a obtine rezultate exceptionale, cat si domenii precum protectia mediului sau cultura. Consideram ca este responsabilitatea noastra sa ajutam la rezolvarea unor nevoi locale, pentru a aduce valoare adaugata comunitatilor in care activam", declara Zsolt Szalay, CEO MOL Romania.

Unda verde unui mediu mai frumos

Experienta ne-a confirmat faptul ca, indiferent de resursele disponibile, progresul este limitat atunci cand nu exista simtul apartenentei la proiect. De obicei, oamenii nu au curajul sa initieze singuri demersuri in vederea rezolvarii problemelor comunitatii. Asta se intampla indiferent de simplitatea sau de complexitatea acestora. Deseori nu exista nici resursele umane si financiare dis ponibile.

De aceea MOL Romania a venit in sprijinul comunitatilor atat cu ajutor financiar, cat si educational, sprijinind rezolvarea lipsei tot mai acute a spatiilor verzi din tara. Proiectul dezvoltat de companie impreuna cu Fundatia pentru Parteneriat se numeste "Spatii Verzi", se afla deja la a treia editie, si permite organizatiilor neguvernamentale in parteneriat cu scoli sau institutii publice sa solicite fonduri pentru infiintarea si reabilitarea parcurilor publice, terenurilor de joaca, parcurilor scolilor pe baza principiilor de protectie a mediului, in beneficiul comunitatii.

Anul trecut au fost sprijinite financiar 19 proiecte de amenajare a spatiilor verzi, iar organizatia care a dezvoltat cel mai bun proiect a primit inca o data suma oferita pentru sprijinirea proiectului.

"Spatii Verzi" este un program regional, derulat cu succes si in alte tari unde activeaza Grupul MOL. In cei doi ani de existenta, au aplicat in cadrul programului peste 600 de asociatii, iar peste 80 de proiecte au iesit castigatoare.

Pentru 2008, programul "Spatii Verzi" a fost lansat de MOL Romania si Fundatia pentru Parteneriat in octombrie 2007, iar pana la termenul-limita de 11 decembrie au sosit la sediul fundatiei peste 80 de propuneri de proiecte. Pe 15 februarie vor fi anuntate proiectele castigatoare, care vor fi implementate in perioada martie-iulie 2008.

Mai mult decat combustibili

"Consumul responsabil de energie este garantia viitorului" – acesta este crezul MOL, care doreste sa fie prima dintre companiile industriei petroliere din Europa Centrala care indeamna la un consum constient de energie (de exemplu prin incurajarea achizitionarii unor autovehicule cu consum redus de combustibil, elaborarea si raspandirea practicilor de economisire a combustibilului). Produsele MOL au o calitate foarte buna si respecta cu strictete regulile de protectie a mediului inconjurator atat din tarile in care opereaza, cat si pe cele din UE.

"Investim permanent in protectia mediului inconjurator, in primul rand prin benzinariile MOL, care sunt conforme cu cele mai stricte reguli de protectie a mediului: toate statiile MOL au rezervoare cu pereti dubli, recuperatori de vapori, spalatoriile auto sunt dotate cu sistem de reciclare a apei. Datorita continutului de sulf practic nul, combustibilii EVO Benzina si EVO Diesel sunt ecologici, si oferim la statii doar carburant i EURO 4 si EURO 5. Din iulie 2007 am introdus si biocombus tibilul", declara Zsolt Szalay, CEO MOL Romania.

Grupul MOL contribuie la raspandirea pe scara larga a resurselor energetice regenerabile, prin dezvoltarea, fabricarea, testarea si comercializarea biocombustibililor, precum si prin construirea unei centrale experimentale geotermale, si prin testarea altor resurse energetice regenerabile (de exemplu statie de benzina experimentala, care functioneaza cu baterie solara).

Grupul acorda o mare importanta dezvoltarii durabile. Resursele naturale de astazi trebuie sa existe si maine, de aceea MOL este in permanenta cautare de surse alternative de energie, dezvoltand proiecte de cercetare impreuna cu diferite universitati, pe baza celor trei piloni fundamentali ai dezvoltarii durabile: protectia mediului, responsabilitatea sociala si dezvoltarea economica.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri