Eficientizarea energetica este prioritara pentru companii

96,7% dintre marile corporatii care au raspuns unui sondaj recent despre strategiile de compensare a emisiilor poluante prefera sa investeasca in proiectele de eficientizare energetica. Proiectele pentru energie regenerabila si de captare a carbonului sunt la randul lor preferate de 80% dintre companii. Cel mai putin dorite proiecte sunt cele care privesc defrisarile si cele de distrugere a gazului industrial, informeaza GreenBiz.

Sondajul realizat de catre Ecosecurities si ClimateBiz arata in ce feluri incearca marile corporatii multinationale sa-si reduca amprentele de carbon prin programele interne si ce strategii folosesc pentru a compensa emisiile pe care nu le pot evita.

Studiul „Strategii de Compensare a Carbonului 2008” a fost realizat pe baza raspunsurilor a 65 de companii din mai multe industrii despre atitudinile pe care le au acestea fata de imbunatatirea performantelor pentru protejarea mediului.

Astfel, 23% dintre companii nu au inca o strategie de compensare a emisiilor poluante pe care le genereaza si numai 4 procente dintre companii au raspuns ca nu ar lua niciodata in considerare compensarea emisiilor ca strategie de mediu.

„Ceea ce este extrem de incurajator este seriozitatea cu care corporatiile incearca sa rezolve aceasta problema, a schimbarilor climatice si cat de proactive sunt multe dintre ele in ceea ce priveste strategiile pe termen lung de minimizare a impactului asupra mediului”, a aratat Lisa Ashford, director comercial al EcoSecurities Europa.

„Sondajul mai arata ca piata carbonului devine mai transparenta in ceea ce priveste preturile, tipurile de proiecte preferate si locatiile proiectelor. Corporatiile care cumpara certificate de carbon si care vor sa compenseze impactul pe care il au au facut pasi mari in ultimul an, semn foarte pozitiv pentru viitoarea dezvoltare a pietei”, a mai adaugat Ashford.

Sondajul este printre primele care exploreaza functionalitatea pietei de carbon din perspectiva cumparatorilor si ofera o incursiune in modul de crestere a acestei piete, cum se schimba si cum se adapteaza aceasta in functie de cererile companiilor.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri