Desi impovarate de datorii, statele UE pierd 39 miliarde euro anual, suma ce reprezinta taxa pe valoare adaugata (TVA) si taxele de combustibil pe care transportatorii aerieni nu le platesc. Aceasta este concluzia unui raport realizat de compania de consultata olandeza CE Delft pentru Federatia Transport & Environment (T&E).
Potrivit autorilor, aceasta pierdere importanta este cauzata de legislatia depasita a UE, care scuteste zborurile internationale de plata taxelor de combustibil ce se aplica celorlalte moduri de transport si de la TVA, care se percepe pentru aproape toate bunurile de consum.
In timp ce fiecare consumator, transportator sau IMM din UE este obligat sa plateasca o taxa de 48 de eurocenti/litru de combustibil la fiecare alimentare a autovehiculului, marile linii aeriene – atat din interiorul, cat si din afara spatiului Uniunii Europene – nu platesc nicio taxa pentru combustibili.
Daca ar face-o, veniturile din taxele colectate de la aceste companii ar fi de aproximativ 32 de miliarde euro anual. La aceasta suma se adauga aproximativ 7,1 miliarde euro, ce ar trebui sa provina din colectarea TVA, de la care biletele pentru zboruri internationale sunt in prezent exceptate.
Aoife O’Leary, ofiter de politici in domeniul aviatiei in cadrul T&E
Liniile aeriene internationale sunt ca niste paradisuri fiscale, scutite inexplicabil de unele taxe de baza, pe care fiecare cetatean si companie din UE sunt obligati sa le plateasca. Cu totii suntem obligati sa platim TVA pentru produsele pe care le cumparam si taxe de combustibil atunci cand alimentam rezervoarele masinilor. Dar cumva este ok si legal pentru companiile aeriene sa fie lasate sa scape de taxe, la fel ca in cazul Starbucks si Amazon, in special in contextul in care statisticile arata ca majoritatea clientilor lor provin dintr-o zona cu venituri peste medie. Guvernele UE ar trebui sa profite de aceasta oportunitate si sa culeaga acest ”fruct” aflat la indemana pentru a genera veniturile de care au atata nevoie pentru a acoperi deficitul bugetar”, a declarat Aoife O’Leary, ofiter de politici in domeniul aviatiei in cadrul T&E.
Emisiile de gaze cu efect de sera din sectorul transportului aerian au cel mai mare impact asupra climei, fiind responsabil pentru 5% din emisiile ce cauzeaza schimbarile climatice. Emisiile de gaze cu efect de sera din acest sector cresc constant cu 4-5% pe an la nivel global, fara sa se intrevada masuri de reducere a acestora. In pofida impactului aviatiei asupra mediului, UE accepta sa subventioneze dezvoltarea acestui sector in timp ce, pe de alta parte, incearca sa reglementeze lupta cu efectele climatice ale acestei activitati economice.
Aceste scutiri de taxe si subventii echivaleaza cu un permis guvernamental de incalzire a planetei. Vorbim despre aceleasi linii aeriene care se opun legislatiei UE privind schimbarile climatice. De asemenea, subventiile ofera pe nedrept un avantaj companiilor aeriene, fata de alte tipuri de transport si adanceste deficitul financiar cu efecte sociale profunde. Solicitam statelor membre UE sa opreasca subventionarea expansiunii poluante a aviatiei”, a concluzionat Aoife O’Leary.
In afara de reducerile de taxe mentionate, statele UE contribuie cu 3 miliarde euro anual la dezvotarea industriei crescand artificial cererea prin crearea de noi rute si reducerea taxelor de aeroport.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. Afla mai mult
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.
Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
functionality_storage
11 months
personalization_storage
11 months
security_storage
11 months
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Aceste cookie-uri vă asigură o experienţă îmbunătăţită şi mult mai uşoară, deoarece au funcţionalităţi precum stocarea preferinţelor dvs. în legătură cu ce informaţii doriţi să primiţi.
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt mai valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.