De ce The Ecologist trece on-line?

Publicatia-etalon a jurnalismului de mediu, revista britanica „The Ecologist“, devine virtuala in plina recesiune. Dupa o istorie de 40 de ani, scriitura
unor autori ecologisti precum George Monbiot, Pat Thomas sau Teddy Goldsmith devine exclusiv virtuala.

Text de Zac Goldsmith

Inevitabila recesiune si-a jucat rolul. De multa vreme a aparut ideea ca multe ziare vor lasa printul si vor trece pe internet. Aceasta schimbare va veni mai devreme sau mai tarziu din cauza crizei economice in care revistele lupta sa-si mentina veniturile din publicitate si abonatii.

Dar noi am flirtat cu ideea de a trece complet on-line inca de acum cativa ani si nu din motive financiare.

In primul rand, nu caut scuze. In mod cu totul emfatic, revista ramane pe piata, dar nu pe hartie. „The Ecologist“ a pierdut bani inca din ziua in care a fost lansata, in 1970, si in prezent continua sa aiba pierderi. Nu a fost niciodata conceputa ca un business. A pornit ca o campanie, iar orice campanie buna inseamna multe costuri. Sustinatorii revistei au fost de acord de-a lungul anilor sa plateasca aceste costuri. Si sunt inca de acord sa o faca.

Schimbarea consta in faptul ca am atins un punct – dublat de recesiunea economica – in care nu mai putem da atat de multa valoare pentru banii primiti pe cat am putea da pe internet. On-line, potentialii nostri cititori sunt in numar nelimitat. Daca o facem bine, vom putea ajunge la milioane. Vom lansa campanii si vom observa rezultatele imediate. Vom putea informa oamenii atunci cand conteaza: acum. Formatul se va schimba, evident, dar nu vom pierde nimic din ceea ce a facut „The Ecologist“ vital si relevant. Vom continua sa publicam cele mai bune analize si cele mai bune investigatii de mediu. Vom continua  sa provocam, fara teama, atunci cand e nevoie.

Dimpotriva, in forma tiparita, numarul cititorilor e limitat. Intotdeauna vom avea aspiratia de a ajunge la milioane, dar stim ca nu se va intampla  niciodata.
 
E adevarat ca, din cand in cand, am atins cate un nerv social, si revista s-a vandut ca painea calda. Faimosul numar „Blueprint for Survival“, de exemplu, acum 35 de ani, a dus la formarea Partidului Ecologiei, devenit apoi Partidul Verde. Acel numar s-a vandut in 750.000 de copii.

S-a intamplat si mai de curand, cand am dedicat o editie intreaga expunerii uratului adevar despre prea litigioasa multinationala a biotehnologiei, Monsanto. Editia a fost un raspuns direct la reclamele postate de Monsanto in reviste si ziare din intreaga Europa, declarand ca „biotehnologia e chestiune de opinii, Monsanto crede ca trebuie sa le auzi pe toate“. Dupa decenii in care am publicat editii extrem de controversate, societatea de tiparire cu care lucram a decis intempestiv sa reduca tirajul. Am gasit un alt tipar, dar marii distribuitori au refuzat sa vanda acel numar. Am crezut ca eram complet scufundati, dar acel numar a inregistrat cele mai mari vanzari din istorie.

In timpuri normale insa, circulatia revistei a fost de 20.000. Daca am fi fost o publicatie-standard de business poate ca am fi redus cateva costuri, am fi taiat cateva pagini si poate am fi slabit politica noastra de advertising ultrastricta si am fi strans un mic profit. Dar noi vrem sa informam, sa inspiram, sa-i convertim pe indecisi si sa provocam. Vorbind doar unui public calificat vom fi intotdeauna limitati in atingerea scopului nostru.

Nu vreau sa spun ca cititorii nostri nu ar fi de valoare. Loialitatea lor e mult mai apreciata decat cred ei. Lansarea campaniilor de succes din trecut a
fost posibila numai datorita increderii lor. Daca brandul „The Ecologist“ are greutate, aceasta este numai pentru ca cititorii i-au dat greutate. Dar e
mult mai putin de castigat din revista tiparita decat din versiunea on-line. Iar produsul nu va fi mai putin sofisticat.
 
Vom investi mult in noul site si vom deveni cea mai buna sursa de informatie de mediu din lume. Vom mentine investigatia fara compromisuri si analiza profunda care au fost marcile „The Ecologist“ de la inceputurile sale. Vom urca on-line 40 de ani de editii „The Ecologist“ si vom crea cea mai extinsa arhiva ecologica. „The Ecologist“ va continua sa dea tonul agendei politice si de mediu din Marea Britanie si din lume.

In iunie va aparea ultima editie tiparita a revistei si va fi urmata, imediat, de lansarea noului portal. Abonati-va si ajutati-ne sa-i dam succesul pe care il merita.
 

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri