Renault si partenerii sai Rhodia, INDRA SAS, Steep si Mann + Hummel si-au luat angajamentul de a crea un canal de reciclare de poliamida pentru vehiculele scoase din uz (ELV). Impreuna, acestia isi doresc sa dezvolte solutii care sa contribuie la atingerea si respectarea normelor europene, care au stabilit rata de reciclare si refolosire pentru ELV de 95%, din 2015.
Obiectivul este de a contribui la aparitia unor puncte de reciclare care vizeaza furnizarea de solutii si de a continua dezvoltarea gamei 4earthTM.
Pentru Renault, acest proiect este vazut ca o prelungire a parteneriatului creat in februarie 2008 intre Renault si Sita pentru a accelera rularea ELV in Franta si dezvoltarea etichetei Renault Eco2, care este destinata sa insoteasca materialele reciclabile de pe autovehicule.
"Includerea tuturor partilor interesate de sectorul poliamidei – din colectia de piese scoase din uz pana la reintegrarea materialului in piese auto – este un avantaj pentru a demonstra viabilitatea reciclarii materialelor din poliamida ale ELV ", a declarat Marielle Marchand, manager de proiect pentru Divizia Renault Materiale.
Potrivit lui Richard Bourdon, manager de dezvoltare Rhodia, "aceasta initiativa inovatoare ilustreaza intentia Rhodia de a intra in parteneriat cu cei mai importanti piloni ai pietelor de poliamida. "Suntem incantati ca acest model de dezvoltare se extinde si in industria auto, in colaborare cu partenerii de pionierat in domeniul gestionarii ecologice a vehiculelor scoase din uz. Sprijinul ADEME (Agentia Franceza de Management al Mediului si Energiei) confirma relevanta abordarii noastre si fundamenteaza viabilitatea acestui canal si beneficiile de mediu generate de acest program", confirma François Hincker, presedinte Rhodia Engineering Plastics.
Pentru Mann + Hummel Franta, specializata in consumabile ale motorului (in special aer, lichide de circulatie si sisteme de filtrare), protectia mediului este o componenta fundamentala in strategia sa de dezvoltare. "Protectia mediului este omniprezenta in cultura noastra corporativa si in fiecare etapa a operatiunilor noastre: in facilitatile noastre de productie, centre de cercetare, parteneri si furnizori. Acest proiect este o completare perfecta pentru proiectele noastre ecologice. Aceasta ne va permite sa reciclam propriile noastre piese de poliamida, precum si cele ale altor producatori, in produsele noastre viitoare", afirma Christophe Guyomard, director tehnic la Mann + Hummel Franta.
Pentru INDRA SAS, liderul francez in distributia, gestionarea si dezmembrarea vehiculelor scoase din uz, acest proiect este un impuls pentru strategia dezvoltata in ultimii 10 ani, axata pe industrializarea diverselor materiale prezente in ELVs. Potrivit lui Olivier Gaudeau, director de inginerie al INDRA SAS, "acesta este un proiect exemplar, atat in ceea ce priveste investitorii, cat si scopul sau final: doar prin intermediul unor astfel de initiative vom fi capabili sa gasim raspunsuri durabile tehnic cu noile reglementari".
Emmanuel Blondin, manager Steep Plastique, specializata pe fiecare componenta a automobilelor si mai ales de sub capota, a adaugat: "Disponibilitatea unei surse suplimentare de material reciclat – derivat din produse considerate in continuare deseuri, dar care pot furniza materii prime pentru aplicatii viitoare – deschide perspective interesante pentru noi in ceea ce priveste inovatia si durata de viata a planetei".
Dezmembrarea vehiculelor scoase din uz reprezinta o faza importanta in procesul de valorificare, iar acuratetea cu care se realizeaza acest lucru determina posibilitatea reutilizarii componentelor si materialelor dezmembrate. Lantul eco creat de Renault si partenerii sai reprezinta un pas important in dezvoltarea gamei 4earthTM si a etichetei RenaultEco 2, cat si un plus pentru mediul inconjurator.