Activistii pentru protectia mediului sustin ca industria auto reprezinta una dintre cele mai mari surse de poluare din UE. Nissan, Mazda si Suzuki au cele mai slabe performante in materie de reducere a emisiilor poluante
Constructorii de masini nu fac suficiente eforturi pentru a atinge obiectivele Uniunii Europene (UE) in ceea ce priveste reducerea emisiilor de dioxid de carbon, marcile japoneze intampinand cele mai mari provocari in acest sens, potrivit unui raport al Federatiei Europene pentru Transporturi si Protectia Mediului (T&E), preluat de Reuters si citat de Mediafax.
In medie, producatorii de automobile vor trebui sa reduca emisiile poluante cu 17% pentru a atinge tinta comunitatii europene pana in 2012, se arata in raportul T&E, grup ecologist axat pe eficientizarea consumului de carburanti si reducerea poluarii din transporturi.
Constructorii din Franta si Italia au facut cele mai mari progrese pana in acest moment, in timp ce grupul german BMW a avut anul trecut cel mai rapid ritm de reducere a emisiilor, se precizeaza in studiul citat, care se bazeaza pe datele Comisiei Europene (CE) privind vanzarile de masini din 18 state membre.
Studiul a fost publicat ieri, cu o saptamana inaintea primei reuniuni a legislativului UE dupa vacanta de vara, sedinta care va fi dedicata dezbaterilor pe marginea celui mai controversat segment al legislatiei comunitare pentru protectia mediului. CE a propus reducerea emisiilor medii de dioxid de carbon provenite de la masini noi la 130 grame pe kilometru, pana in 2012, fata de nivelul actual, de circa 158 grame/kilometru. Obiectivul face parte dintr-un plan mai larg adoptat de UE, de reducere a emisiilor poluante in spatiul comunitar cu cel putin 20% pana in 2020, fata de nivelurile din 1990, eforturi destinate contracararii efectelor negative ale schimbarilor climatice.
Companiile franceze PSA Peugeot-Citroën si Renault si grupul italian Fiat sunt cel mai bine plasate pentru atingerea obiectivelor pana in 2012 si trebuie sa reduca emisiile cu numai 10%, 13% si, respectiv 14% fata de nivelul actual, reiese din raportul T&E.
Suzuki ar trebui sa reduca emisiile de dioxid de carbon cu 25% pana in 2012
Clasamentul este continuat de companiile japoneze Toyota si Honda, care se afla cu 15%, respectiv 16% peste tinta stabilita de CE, in timp ce Nissan, Mazda si Suzuki fac parte din grupul de constructori cu cele mai slabe performante in materie de reducere a emisiilor poluante. Suzuki ar trebui sa reduca emisiile de dioxid de carbon cu 25% pana in 2012 pentru a se incadra in plan.
Activistii pentru protectia mediului spun ca industria auto are nevoie de reguli stricte, deoarece emisiile automobilelor reprezinta una dintre cele mai mari surse de poluare din UE, iar eficientizarea consumului de carburanti ar contribui si la consolidarea economei, fiind necesare mai putine importuri de petrol intr-o perioada de crestere puternica a preturilor la energie. Cu toate acestea, marii constructori din Europa fac eforturi pentru intarzierea sau anularea planurilor, argumentand ca astfel de initiative ridica probleme serioase pentru mii de muncitori din industria de profil, care si-ar putea pierde locurile de munca in urma adoptarii legislatiei.
In particular, Germania face eforturi pentru a-si proteja industria auto, cu o traditie pe segmentele automobilelor puternice, cu un consum ridicat de combustibil, precum cele produse de BMW, Mercedes sau Audi. Raportul T&E releva faptul ca BMW a reusit cele mai rapide progrese anul trecut, reducand emisiile cu 7,3%, fata de media europeana de 1,7%. Emisiile medii ale masinilor constructorului german au scazut la 170 grame/kilometru in 2007, fata de 184 grame/kilometru cu un an inainte.
Pentru mai multe informatii viziteaza Curierul National