După doar nouă săptămâni de la începerea campaniei „Campionii Climei Cartoon Network”, copiii din Europa, Africa și Orientul Mijlociu și-au arătat dorința de a participa la o schimbare pozitivă, peste jumătate de milion de „provocări” climatice, fiind acceptate până în prezent.
În România, 11.818 de provocări ce implică acțiuni pentru conștientizarea și combaterea schimbărilor climatice au fost acceptate de către copii, ceea ce a poziționat țara noastră pe locul 4 în topul țărilor din Europa implicate în această campanie (după Spania, Polonia și Portugalia), și pe locul 7 în topul general.
Reciclarea a reprezentat cea mai importantă categorie de interes pentru copiii din România, 3.888 de acțiuni fiind realizate în cadrul acestei campanii. Următoarea categorie, cu 2.127 de provocări acceptate, a fost cea legată de reducerea risipei de mâncare. Aceasta implică acțiuni precum pregătirea unui prânz sănătos sau consumarea legumelor de sezon din apropiere, pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon.
Pe următorul loc în alegerea publicului tânăr se află economisirea energiei electrice, cu 1.827 de acțiuni realizate. Un exemplu de acțiune în acest sens a fost „Redu temperatura!”, în care cei mici erau încurajați să roage adulții să utilizeze mașina de spălat setând-o la o temperatură redusă.
În țări apropiate precum Polonia și Republica Cehă, 26.242 și respectiv 1.494 de provocări au fost acceptate. La fel ca în România, secțiunea preferată de cele două țări au fost cea legată de reciclare, cu 8.593 de acțiuni realizate de copiii din Polonia, și cu 510 selecții în rândul publicului tânăr din Republica Cehă. Polonia a adunat 4.463 de provocări pentru reducerea risipei de mâncare, spre deosebire de Republica Cehă, unde doar 212 acțiuni au fost selectate. Pentru subiectul reducerii consumului de energie electrică, 4.082 de alegeri au fost făcute din partea publicului polonez și 235 din partea publicului ceh.
Prin intermediul campaniei „Campionii Climei”, Cartoon Network își propune să inspire publicul tânăr să adopte schimbări comportamentale mici, dar de impact, acasă sau în comunitatea lor, în beneficiul planetei.
Provocările de zi cu zi, cum ar fi „Fă să plouă!”, încurajează campionii climei să facă duș în loc de baie, sau „Împachetează-ți sacoșa” care le cere să colecteze și să refolosească toate pungile de plastic, au fost concepute în colaborare cu WWF și oferă o serie de opțiuni pentru ca fiecare copil, colectiv de la școală și familie să se poată implica.