CSR 08: Companiile trebuie sa schimbe mentalitati

Mentalitatea cumparatorilor romani este foarte dificil de schimbat, intrucat pentru ei nu exista inca problema schimbarilor climatice, a declarat Cosmin Alexandru, managing partner Brandivia, companie care ofera consultanta pe strategie si branding, in cadrul primei zile a CSR 08 Living the Green.

Daca o companie incearca sa schimbe mentalitati, atunci ea trebuie sa se pozitioneze ca o companie care are grija in primul rand de propriul impact asupra mediului. Responsabilitatea fata de mediu, individuala sau corporatista, trebuie sa se transforme in valoare, mai spune Cosmin Alexandru.

In prima zi a CSR 08 Living the Green, mai multe companii si-au prezentat strategiile si actiunile pe care le implementeaza pentru protejarea mediului. Participantii sunt de parere ca cumparatorii romani sunt inca influentati de pretul unui produs si nu neaparat de impactul acestuia fata de mediu, dar o companie poate sa influenteze aceste decizii in viitor. Despre strategiile de CSR, cei prezenti au fost de parere ca acestea pot influenta increderea clientilor romani.

O alta problema abordata a fost cea a legislatiei in ceea ce priveste impactul asupra mediului. Andreea Mihai, marketing director Carrefour, a tinut sa mentioneze ca guvernul nu se poate lupta de unul singur, iar retailerii mari de pe piata trebuie sa sustina initiativele legislative. "Trebuie sa lucram mai mult cu guvernul si sa facem propuneri legislative pentru ca suntem in pragul unei catastrofe. Un semn foarte bun il constituie legea privind taxarea pungilor din plastic care va intra in vigoare pe 1 ianuarie pe 2009. Noi, ca si retailer, trebuie sa actionam pe partea de educare a clientilor intrucat se stie ca supermarketurile si hipermarketurile sunt cele mai vizitate locuri publice", a declarat Andreea Mihai.

In cadrul "maratonului" de 2 zile, cu 8 sesiuni deschise si 4 workshop-uri, Saga Business&Community, cu sustinerea CSR Europe si Orange Romania, continua dialogul initiat in 2006 pentru solutionarea provocarilor contemporane. "Companiile care privesc spre viitor nu mai vad provocarile sociale si de mediu ca si obstacole dar ca oportunitati pentru inovare si crestere. In domeniul responsabilitatii sociale (CSR), aflat in dezvoltare rapida, atentia se indreapta asupra trecerii de la managementul riscului spre o abordarea vizionara si antreprenoriala care incearca sa creeze oportunitati de valoare si identitate pentru inovarea strategica – in beneficiul afacerii, societatii si a mediului de asemenea", spune Kerstin Born, Executive Director, CSR Europe.

spot_img

Ultimele știri