Dezvoltarea infrastructurii de transport alternativ (piste de bicicletă -n.red.) din București depinde în mare măsură de aprobarea strategiei de parcare, a anunțat, marți, Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, în cadrul unui interviu live.
„La fel ca în cazul benzilor unice, depin de strategia de parcare. Pistele de biciclete au nevoie de spațiu, care este ocupat de mașini. Sunt orașe în România care au experimentat culoare unice pentru transportul public și piste de bicicletă”, a spus Nicușor Dan, pentru Hotnews.
Nicușor Dan a explicat că una dintre casele de avocatură cu care Primăria Municipiului București are contract a elaborat un draft pentru o strategie de parcare.
„Noul regulament de parcare este o decizie care va stârni extrem de multe discuții, prefer să nu spun nimic până nu voi discuta cu consilierii. Orice fel de intedicție și taxare va naște discuții și vrem să discurăm înainte cu majoritatea din Consiliul General”, a mai spus Nicușor Dan.
Un studiu bazat pe datele furnizate de Federația Europeană a Cicliștilor (ECF) privind măsurile adoptate pentru susținerea fenomenului ciclist în perioada pandemiei COVID-19 arată că infrastructura temporară nou apărută (“pop-up” – n.red.) pentru biciclete a condus la o majorare a traficului acestora în orașele europene, în primele luni ale pandemiei, cu până la 48%.
Studiul a colectat date de la 736 de stații de biciclete din 106 orașe europene, precum și datele ECF privind infrastructura de ciclism, pentru a vedea diferențele dintre orașele care au pus la punct infrastructura de ciclism temporară la începutul pandemiei cu cele care nu au făcut acest lucru.
Prin analize de regresie, echipa de cercetare a calculat apoi posibilii factori care ar putea genera confuzie în rândul utilizatorilor, precum diferențele în amplasarea stațiilor de biciclete, a facilităților pentru autobuz și tren, densitatea populației, înclinația pentru un „stil de viață verde”, topografie și vreme. Luând în considerare incertitudinea statistică, au concluzionat că benzile temporare de biciclete au generat ele însele între 11% și 48% trafic suplimentar din martie până în iulie 2020.