Toate trusturile de presa au primit in ultimii trei ani bani de la Rosia Montana Gold Corporation (RMGC). Unele mai mult, altele mai putin. Fiecare dupa ce rating avea. Cert este ca suma totala trece de 12 milioane de euro.
O privire sumara asupra publicitatii platite de Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) arata ca in ultimii trei ani, mai precis in perioada 2007-2010, nici un ziar local sau national n-a fost iertat. Adica s-au impartit bani pentru publicitate, nu gluma. Suma totala ajunge la 12,089 milioane de euro. Dar sa vedem cine a primit cel mai mult.
Cei mai multi bani pentru publicitate au fost alocati de Rosia Montana Gold Corporation in 2009. An in care ministrul Economiei si Comertului, Adriean Videanu, spunea ca statul trebuie sa ajute compania canadiana sa extraga aurul. In 2009, cei mai multi bani i-a primit Realitatea TV, nu mai putin de 2,26 milioane de euro.
Si vorbim doar de televiziune, nu de intregul trust Realitatea-Catavencu. Urmeaza in ordine The Money Channel, cu 1,298 milioane de euro, si PRO TV cu 1,94 milioane de euro. Nici Televiziunea Romana n-a scapat de banii de la Rosia Montana Gold Corporation. In 2009, TVR a primit nu mai putin de 1,092 milioane de euro.
In 2010, sumele alocate pentru publicitate de Rosia Montana Gold Corporation catre televiziuni scad destul de mult fata de 2009. E drept, anul nu s-a terminat. Interesant e faptul ca s-a schimbat si modul de alocare a banilor. Daca in 2007-2009, Rosia Montana Gold Corporation mai tinea cont de ratingul televiziunilor, in 2010 se tine cont de apartenenta lor politica.
Cei mai multi bani de la Rosia Montana Gold Corporation in 2010 i-a primit televiziunea B1 TV, adica 284.000 de euro. Urmeaza Realitatea TV, cu 230.000 de euro, Antena 1, cu aproape 160.000 de euro, TVR 1, cu 140.000 de euro, Antena 3, cu 89.000 de euro, Prima TV, cu 81.000 de euro, si The Money Channel cu 65.000 de euro.
Si ziarele au primit de-a lungul timpului bani frumosi. Spre exemplu, anul acesta, cei mai multi bani i-a primit „Saptamana Financiara", 25,5 mii de euro, urmata de „Romania Libera", cu 24,65 mii de euro, „Evenimentul zilei", cu 22,31 mii de euro, si „Ziarul Financiar", cu 17,65 mii de euro.