Cotidianul: Record verde la campania Romania prinde radacini

In etapa de la Bacau a campaniei postului de televiziune Realitatea TV “Romania prinde radacini”, parte a operatiunii “Cod Verde” initiat de Trustul de presa Realitatea Catavencu, s-a inregistrat un adevarat record: peste 2.000 de voluntari au sadit cel putin cate un copac. Intre acestia, si premierul Calin Popescu Tariceanu, care a plantat ieri, la Comanesti, mai multi arbori, unul dintre acestia fiind destinat amintirii tatalui sau.

“Era un drumet si, in excursii, mi-a aratat frumusetea muntilor”, a explicat Tariceanu, care, asemenea altor politicieni, a plantat arbori si in numele sotiei si copiilor. “Felicit Realitatea TV pentru acest demers, e un lucru foarte bun”, a declarat premierul, care a folosit prilejul pentru a se rafuit verbal cu cei care taie padurea ilegal, aratandu-se iritat ca acestia sunt mai mereu eliberati de Justitie.

Primul-ministru a fost precedat sau, dupa caz, urmat, de colegii sai de cabinet, Mariana Campeanu si Attila Korodi. De asemenea, la actiunea de impadurie a dealului care sta sa o ia la vale in urma defrisarilor masive a pus umarul si liderul liberalilor ieseni, Relu Fenechiu.

Inaintea premierului a plantat cate un copac, pentru ea, pentru sotul ei Valeriu si pentru fiul lor, Eric-Octavian, si deputata PD-L Raluca Turcan. PSD a fost si el bine reprezentat prin Ecaterina Andronescu, Daciana Sarbu, Iulian Iancu, Titus Corlatean, Luminita Anghel si Marian Sarbu. O mana de ajutor a dat si Mariana Gheorghe, director PETROM. Si-au sadit fiecare copacul lor si sportivii Doina Melinte si Ionut Iftimoaie. De asemenea, membrii lotului national de box, condusi de Relu Auras, si-au pus manusile in cui pentru o zi.

Venind dintr-o tara unde exista un adevar cult pentru “verde”, Excelenta sa Robin Barnett, amabasadorul Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, a sustinut “Codul Verde” al Trustului Realitatea-Catavencu. Barnet a urcat disciplinat dealul din apropierea Comanestilor, aidoma celorlati voluntari, cu harletul si cu puietul de copac in mana.

La Comanesti, judetul Bacau, au fost plantati ieri salcami, paltini si pini. Unul dintre localnici, Toma Balbaie, si-a donat terenul pentru campania de reimpaduiri, mai precis Parcela 15 a Realitatii TV. “Trebuie sa ramana si dupa noi ceva, pentru cei care vin dupa noi”, si-a justificat batranul gestul. Si el a dat o mana de ajutor la campania a carei etapa de toamna s-a incheiat joi seara. La primavara, Realitatea TV va reveni cu o noua campanie.

Campania a fost sustinuta de Petrom si realizata in parteneriat cu RNP Romsilva si MaiMultVerde, in localitatile Udesti-jud. Suceava, Doljesti-jud. Neamt si Comanesti-jud. Bacau. Alaturi de campania Realitatea TV au fost consiliile judetene si cele locale din aceste zone.

Campania “Romania prinde radacini” incepe acum, insa este un demers fara precedent de durata. Din cauza defrisarilor masive din ultimele doua decenii, in Romania deficitul de padure este urias, iar intervalul de timp pentru ca arborii sa ajunga la maturitate este mare. Au fost impadurite suprafete de cate cinci hectare in fiecare dintre cele trei judete. Toti participantii la actiunea de impadurire au devenit proprietarii simbolici ai arborilor care poarta o placuta de identificare.

“Romania prinde radacini” este doar primul pas dintr-o serie de actiuni care poarta numele “Realitatea – Catavencu instaureaza Cod Verde”. Acesta este rezultatul unei atitudini consecvente a grupului Realitatea-Catavencu de a promova un jurnalism de calitate, orientat tot timpul spre teme de interes aflate pe agenda romanilor care ne sunt telespectatori, cititori, ascultatori.

Sub sigla “Cod Verde”, o data pe luna, toate produsele jurnalistice ale grupului vor fi “verzi”. Ele vor rezerva un spatiu editorial consistent temelor legate de impaduriri si de oprirea defrisarilor, de reducerea poluarii si de salvarea ariilor protejate, de surse alternative de energie si de stoparea desertificarii Romaniei.

“Codul Verde” instaurat de Realitatea-Catavencu ii va aduce alaturi pe jurnalistii grupului si pe toti romanii care se simt, la randul lor, responsabili, care vor si pot sa preia initiativa si sa se constituie intr-o comunitate a celor ce iubesc pur si simplu Romania.

Grupul Realitatea-Catavencu, singurul grup de media integral romanesc si care promoveaza presa de calitate, include Realitatea TV, Academia Catavencu, Cotidianul, Radio Guerrilla, Money Channel, Business Standard, Money Express, Iqads, Romantica, 24FUN, Tabu, precum si agentia de presa NewsIn si retelele de digital signage Monopoly TV si Zoom.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri