Criza i-a facut pe romani sa renunte la achizitia de masini noi. In ciuda noului program "Rabla", in primele patru luni ale anului s-au vandut mai putin de 18.000 de autoturisme, fata de peste 40.000 in perioada similara din 2009.
Piata auto din Romania a avut cel mai mare declin din Europa. Vanzarile de masini noi au scazut cu 56% in primele patru luni din 2010. Nici zecile de mii de tichete distribuite prin programul "Rabla" nu au putut aduce piata la nivelul de anul trecut. Nici tarile vecine nu stau mai bine, Ungaria si Bulgaria raportand injumatatirea comertului cu autoturisme. La polul opus, Portugalia, Spania si Suedia se lauda cu cresteri spectaculoase ale vanzarilor de masini noi.
Dacia a scazut in aprilie, dar cota constructorului roman ramane pe plus. In primele patru luni ale anului, Dacia a vandut in Europa peste 85.000 de masini, in crestere cu aproape o treime. Ascensiunea Daciei este depasita doar de Land Rover si Nissan. Volkswagen isi mentine suprematia "numerica". Nemtii au livrat de la inceputul anului peste 500.000 de autoturisme. Pe locurile urmatoare in preferintele europenilor sunt Ford si Renault, care vand lunar peste 100.000 de masini pe batranul continent.