Cosmote si cei trei R

Cosmote implementeaza in urmatoarele sase luni in birourile companiei din Bucuresti programul Green Office, care isi propune educarea angajatilor si reducerea impactului companiei asupra mediului. Oana Neneciu va dezvaluie componentele si tintele proiectului.

Reducerea, Reutilizarea si Reciclarea sunt cele trei baze ale programului pe care compania de telefonie mobila Cosmote s-a decis sa-l aplice pe termen lung in birourile si magazinele din Bucuresti, apoi in toata tara. Cu tinte ambitioase, ca reciclarea hartiei in proportie de 80%, Green Office se bucura deja de popularitate in randul angajatilor Cosmote din Bucuresti.

Green office in Bucuresti

Ideea unui proiect intern de responsabilitate fata de mediu le-a venit celor de la Cosmote inca de la intrarea companiei pe piata romaneasca, in 2005, iar in acest an, dupa stabilirea unei strategii bine gandite, Cosmote a inceput implementarea Green Office in Bucuresti.

"Cu prima ocazie, odata cu o cercetare pe care am facut-o pe piata din Romania in mijlocul utilizatorilor de telefonie mobila, am descoperit ca acestia asociaza Cosmote cu programe de protectie a mediului inconjurator. In urma lui, ne-am cautat un partener cu care sa implementam acest program, care sa aiba expertiza si know-how-ul necesare pentru a ne ajuta sa implementam acest proiect. L-am gasit intr-o organizatie cu experienta europeana, se numeste Regional Environmental Center. I-am invitat sa ne prezinte o propunere pentru un asemenea program de implementare a unor masuri, spunandu-le ca scopul nostru este de a reduce cat mai mult impactul activitatilor obisnuite dintr-un birou si de a-i implica pe angajati cat mai mult
in acest program", arata Florina Serban, CSR Coordinator Cosmote.

700 de angajati implicati

Green Office urmareste reducerea consumului de resurse, de la hartie si plastic, la apa si ener gie. Atat infrastructura, cat si campania de comunicare au fost deopotriva importante. Punctual, echipa de coordonare a proiectului a realizat postere de informare si a amplasat in toate birourile cosuri speciale pentru colectarea separata a hartiei si a plasticului. Pentru informarea temeinica a celor aproximativ 700 de angajati din Bucuresti si pentru a asigura participarea tuturor la program, s-au organizat sesiuni de training, tinute de un expert de nivel european.

"Programul se va derula in anumite forme sau i se vor adauga anumite componente. Dupa primele sase luni se vor masura cantitatile, vom incer ca sa facem un sondaj printre angajati sa urmarim cat s-a schimbat si comportamentul, care este nivelul lor de informare asupra programului si al problemelor mediului inconjurator. Vrem sa analizam impactul programului pentru a stabili ce trebuie imbunatatit. Trainingurile sunt asigurate de un expert in protectia mediului de la Fondul Natiunilor Unite pentru Mediu, se numeste Adriana Craciun si are o experienta de zece ani in domeniu", explica Florina Serban.

Biroul si natura

Pe langa traininguri, angajatii Cosmote sunt invitati sa se implice si in concursuri si actiuni cu tematica mediului. Profitand de parteneriatul cu organizatia MaiMultVerde, Cosmote a decis sa-si scoata angajatii la munca in natura.

"Pe angajati ii convingem sa participe la program prin mai multe metode si, mai ales, prin activitatea de voluntariat. E important sa-i scoti pe oameni in afara biroului si sa vada ce se intampla. Chiar am colectat selectiv, si asta cred ca face o legatura foarte buna intre ceea ce se intampla in birou si ceea ce se intampla in natura", arata Florina.

Pentru implicarea activa, echipa care se ocupa de program a lansat un concurs de mesaje virale, in care angajatii erau indemnati sa spuna ce inseamna pentru ei mediul, dar si un concurs de fotografie, in care primul loc va fi premiat cu o consola NintendoWii. Gradul de implicare este deja destul de mare, la nici o luna de la lan sarea Green Office, recunoaste Florina, spunand ca peste 10% dintre angajati participa la concursuri.

Programul se va dezvolta dupa cele sase luni in toata tara, in toate magazinele si birourile Cosmote. Florina Serban spune ca sunt hotarati sa duca programul mai departe si ca vor anunta cu siguranta rezultatele lui periodic.

"Speram sa vina din partea mai multor companii astfel de initiative pentru mediu, pentru ca dupa cum stim, rolul companiilor este sa suplimenteze acolo unde mediul institutional nu isi aduce contributia asa cum ar trebui. Noi ne-am propus sa avem un impact pe termen lung si credem ca, in acest fel, putem aduce o contributie semnificativa si ne putem declara o companie responsabila pentru ca mai intai si mai intai am schimbat ceva in propria noastra ogra da", subliniaza Florina Serban.

spot_img

Ultimele știri