Aproximativ 25 de milioane de americani, sau 12 procente din populatia tarii, sunt cumparatori „verzi straluciti”, adica sunt absolut dispusi sa plateasca mai mult pentru electronice verzi sau electronice care provin de la firme verzi, informeaza GreenerComputing.
Alte 90 de milioane de americani, adica 41%, sunt preocupati de problemele ecologice, dar nu sunt dispusi sa plateasca in plus pentru a achizitiona electronice verzi. Acestia fac parte din grupul consumatorilor verzi.
Restul de 47% din populatie a declarat ca nici nu sunt preocupati de mediu sau de incalzirea globala, nici nu sutn dispusi sa plateasca mai mult pentru produse verzi. Acestia sunt non-verzii.
Acestea sunt concluziile unui nou studiu realizat de Forrester Research – „In cautarea consumatorilor de tehnologie verde” – care a constat in sondarea a 5.000 de adulti in ce priveste ingrijorarile si convingerile lor cand vine vorba de produse electronice.
Piata este pregatita pentru produsul verde perfect, a declarat Christopher Mines, vicepresedintele pentru cercetare de la Forrester, comentand rezultatele studiului. „Pozitia de lider in producerea electronicelor verzi este deschisa. Cine va produce „Prius-ul” electronicelor?”, s-a intrebat acesta.
Consumatorii verzi se orienteaza deja spre anumiti producatoriL Apple se lauda cu cel mai mare numar de consumatori verzi, 17% dintre clienti fiin „verzi straluciti”. Pe locul doi se afla brandul Compaq de la HP, cu 13%.