Comisia Europeana a confirmat joi primirea proiectului de taxa auto din partea autoritatilor romane, dar a precizat ca, in aceasta etapa, nu exista un termen limita pentru un raspuns din partea executivului european.
’Comisia Europeana a primit proiectul de taxa auto din partea autoritatilor romane, dar nu exista o data stabilita pentru un raspuns al Comisiei, in acest stadiu’, a declarat joi, pentru Rompres, Emer Traynor, ofiterul de presa de la biroul comisarului european pentru taxe si impozite, Laszlo Kovacs.
Pe de alta parte, surse europene au declarat pentru Rompres ca executivul european va avea o reuniune pe aceasta tema cu autoritatile romane pe data de 27 februarie.
Ministrul Mediului, Attila Korodi, a declarat joi ca Romania va primi, in cateva zile, raspunsul Comisiei Europene la ultima varianta a taxei de prima inmatriculare, transmisa de autoritatile de la Bucuresti. ’In cateva zile vom avea un raspuns de la Comisia Europeana si vom veni cu propunerea pusa pe hartie, care va fi prezentata opiniei publice’, a precizat Korodi.
Guvernul a aprobat miercuri un Memorandum, propus de Ministerul Economiei si de Ministerul Mediului, prin care se introduce criteriul de calcul conform poluarii cu emisii de dioxid de carbon pentru automobilele Euro IV, in timp ce pentru celelalte niveluri Euro se pastreaza modalitatea de calcul avansata deja.
"Este vorba despre un memorandum care stabileste ca Ministerul Economiei si cel al Mediului vor elabora actul normativ care sa tina cont de solicitarile reiesite din discutiile cu organizatiile neguvernamentale si ca efect al motiunii adoptate de Parlament. Pentru automobilele Euro IV se va introduce criteriul poluarii cu dioxid de carbon, criteriu care va putea fi cuantificat prin cartea tehnica a masinii, iar pentru celelalte automobile se va folosi vechiul principiu de taxare, corespunzator normelor continute in cartea tehnica si care privesc nivelul Euro. Se vor impozita, intr-o masura ceva mai mare, dar tinand cont de principiul liberei circulatii a marfurilor, masinile care au o calitate scazuta a catalizatorilor, incepand de la non-Euro, in conditiile in care din 2011 se preconizeaza ca astfel de automobile non-Euro sa nu mai circule", a declarat seful DAE, Adrian
Ciocanea.
El a precizat ca CE este la curent cu aceasta abordare, avand in vedere ca noua forma a taxei nu priveste componenta de libera circulatie a marfurilor, iar partea a doua de calcul a taxei oglindeste o grila conforma cu intelegerile stabilite cu Comisia Europeana si publicate pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor.
Adrian Ciocanea a aratat ca se doreste introducerea foarte rapida a acestor modificari si, cel mai probabil, in doua saptamani, va putea fi propusa in sedinta de Guvern o ordonanta de urgenta.