Cogenerare racoritoare

Coca-Cola Hellenic va lansa in luna iunie prima centrala de cogenerare, la fabrica din Ploiesti, iar pana la sfarsitul anului se va fi finalizat si instalarea celei de-a doua centrale din Romania, la fabrica din Timisoara. Despre economiile realizate de companie si despre strategia sa la nivel mondial pentru reducerea impactului asupra mediului relateaza Oana Neneciu.
 
Povestea lui 20%

La inceputul anului 2008, Coca-Cola Hellenic impreuna cu partenerul ContourGlobal au anuntat programul prin care compania isi va reduce emisiile de dioxid de carbon la nivel global cu peste 20%. Obiectivul, conform programului, va fi realizat pana la sfarsitul anului 2009 prin instalarea a 15 centrale termoelectrice eficiente din punct de vedere energetic, in cadrul fabricilor companiei din toata lumea.

Decizia implementarii acestui program a venit ca urmare a rezultatelor proiectului-pilot din Ungaria, unde in primul an de functionare a centralei instalate aici s-au redus emisiile de dioxid de carbon cu 43%, iar costurile pentru energie s-au redus cu 400.000 euro.

„Beneficiile care au rezultat in urma construirii centralei din Ungaria ne-au oferit motivatia pentru a decide largirea acestei initiative si implementarea ei la scara mai mare. Pe masura ce vor intra in functiune cele 15 centrale, vom urmari constant beneficiile in vederea construirii unui numar mai mare de astfel de centrale“, a declarat Doros Constantinou, Managing Director Coca-Cola Hellenic, la momentul lansarii programului.
 
Ploiesti si Timisoara intra in cogenerare

Astfel, la inceputul anului 2009 a venit randul fabricii din Ploiesti unde in prezent se efectueaza lucrarile pentru instalarea centralei de cogenerare cu o capacitate de 9 megawati. Centrala va fi inaugurata in a doua jumatate a lunii iunie.

Mugurel Radulescu, Public Affairs&Communications Manager Coca-Cola Hellenic Romania si Republica Moldova, spune ca instalarea unei astfel de centrale la Ploiesti si apoi in Timisoara va aduce beneficii reale atat companiei, cat si mediului.

„In mod normal, de la o centrala de cogenerare se utilizeaza numai energia electrica, dar centrala are si alte subproduse care in acest caz sunt si ele utilizate in cadrul fabricii din Ploiesti, dar si in Timisoara, cand acest proces se va fi finalizat. Aceste subproduse sunt apa calda, apa rece, aburi si CO2 de uz alimentar. In felul acesta eficienta, randamentul centralei, creste de la 35%, cat are o  centrala normala, la 85% in acest caz.“

Investitia pentru cele doua centrale din Romania? 30 de milioane de euro, investitie care se va amortiza in doar cativa ani, dupa estimarile companiei. „Se amortizeaza foarte repede. Cam cu 40% se reduc emisiile de dioxid de carbon, plus reducerea consumului de energie, pentru ca altfel ar trebui utilizata energie de multe feluri pentrua genera apa calda, rece, caldura si asa mai departe, care vor veni, practic, gratis“, a subliniat Mugurel Radulescu.

Inverzire pe bune

Centrale electrice eficiente din punct de vedere energetic vor fi implementate in unitatile de productie ale Coca-Cola Hellenic din Austria, Cehia, Grecia, Italia, Irlanda de Nord, Polonia, Romania si Slovacia, dintre tarile membre UE, si in Nigeria, Rusia, Serbia si Ucraina. Cate doua astfel de centrale termoelectrice vor fi construite in Romania, Italia si Rusia.

Coca-Cola Hellenic va atinge, practic, cu zece ani mai devreme obiectivul Uniunii Europene de reducere a gazelor cu efect de sera cu 20%, iar masurile luate de companie si investitiile facute nu au trecut neobservate. Günter Verheugen, comisarul european pentru industrie, care a participat la anuntul oficial facut de companie, i-a asigurat pe Coca-Cola Hellenic si partenerul sau ContourGlobal de intregul sau sprijin in vederea atingerii obiectivului Uniunii Europene de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera printre statele membre, cu mult inainte de termenul-limita, din 2020.

„Coca-Cola Hellenic este un membru activ al Aliantei CSR (Alianta pentru Responsabilitate Sociala Corporatista). Initiativa companiei demonstreaza ca scopul acestei aliante este schimbarea realitatii imediate. De asemenea, demonstreaza ca obiectivele de mediu si cele economice pot fi
urmarite in acelasi timp. Demonstreaza ca inovatia nu este doar un motor al competitivitatii, ci poate fi folosita ca baza a contributiei companiilor la obiectivele societatii ca, de exemplu, lupta impotriva incalzirii globale“, a aratat comisarul.

spot_img

Ultimele știri