Clientii vor cunoaste amprenta de carbon a hainelor pe care le poarta

Viata articolelor vestimentare, inainte de a ajunge pe umerasul din dulapul cuiva, poate fi o istorie chiar fascinanta, informeaza ziarul New York Times. Este posibil sa fie creata in New York din materiale care au fost fabricate in Japonia si tesute apoi in Europa. Cel mai probabil, o jacheta sau un hanorac a vizitat cateva tari din Asia in drumul sau spre raftul din magazine.

Pentru consumatorii cu constiinta de mediu, itinerariul articolului vestimentar a devenit la fel de important precum natura organica a materialului din care a fost confectionat. Fiecare drum pe care un articol il face lasa o amprenta de carbon, dar spre deosebire de felul de textile pe care acesta il contine, amprenta de carbon este un mister pentru consumator.

Mai nou, anumite companii, in incercarea de a-si face procesul de manufacturare cat mai transparent, au inceput sa ofere aceste informatii.

Patagonia, de exemplu, ofera astfel de informatii pentru cinci produse pe pagina sa de web. Urmareste drumul unui palton de ploaie, care costa 190 de dolari, din locul in care modelul a fost creat in Ventura, California, apoi pana la productia materialului in Matsuyama, Japonia, cusaturile au fost facute in Hanoi, Vietnam, trimise apoi pentru distribuire in Reno, Nevada. In total, paltonul a parcurs 22.730 de kilometri. Patagonia a estimat cantitatea de dioxid de carbon generata de-a lungul drumului este de 6,8 kilograme, aproximativ de zece ori greutatea in sine a paltonului.

Moshe Gadot, presedintele Bagir, o companie care face costume de 200-300 de dolari pentru Sears, J.C Penny si pentru The Limited, a declarat ca unele informatii ar trebui sa fie mult mai accesibile pentru client. Bagir a creat o eticheta pentru haine, precum instructiunile facute de Sears aflate sub tabelul Covington, care arata emisiile de carbon cu o sageata care arata punctele descendent- un fel de Energy Star care se gaseste pe un frigider.

"Va fi o eticheta care va spune: acest articol a fost produs cu 15 kilograme de CO2" a declarat Gadot. Aceasta cantitate suna destul de greu, dar reprezinta mult sau putin? Daca tot mai multe companii vor calcula aceasta informatie, clientilor vor putea sa faca o analiza comparativa, a adaugat Gadot.

"Aceste informatii nu vor insemna mare lucru pentru clienti la inceput, dar macar vor sti ca mediul este o preocuparea a companiei" a concluzionat Gadot.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri