Centrele I’Velo raman fara biciclete

Centrele de inchiriere I’Velo au fost luate cu asalt in ultima saptamana, nu de putine ori solicitantii fiind nevoiti sa astepte la coada pana ce aparea o bicicleta disponibila.

Responsabilii centrelor I’Velo ne-au declarat ca asemenea situatii se intalnesc, de obicei, in zilele de sambata si duminica, atunci cand numarul celor care ar dori o bicicleta galbena depaseste numarul de biciclete din dotarea centrului.

Cele mai solicitate puncte de bike-sharing din reteaua I’Velo sunt Herastrau si Tineretului, ambele din Municipiul Bucuresti. Desi dispun, fiecare, de cate 120 de biciclete, sunt momente in care acestea devin insuficiente.

Bucurestenii par sa se fi adaptat acestei situatii si asteapta cu calm predarea bicicletelor aflate pe traseu, astfel incat sa se poata bucura de ele cat mai multa lume. Foarte frecvent apar situatii in care membrii unei familii sau un grup de prieteni pedaleaza impreuna, pe biciclete „mixte” – unele primite de la centrul I’Velo, celelalte aduse de acasa.

I’Velo este cel mai mare program de bike-sharing din Romania

I’Velo este primul si cel mai mare proiect national de bike-sharing, lansat de Green Revolution si Raiffeisen Bank pe 9 mai 2010.

Anul trecut, bicicletele I’Velo au fost puse la dispozitia locuitorilor din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi, in perioada martie – octombrie 2011, atat in timpul saptamanii, cat si in weekend, in intervalul orar 10.00 – 20.00.

6 milioane de kilometri parcursi in doar un an

In perioada 2010-2011, romanii au petrecut pe bicicletele “I’Velo” peste un milion de ore si au parcurs mai mult de 6 milioane de kilometri. Prin utilizarea transportului ecologic, pe doua roti, in locul autovehiculelor, romanii au facut o economie de peste 800 de tone la dioxidul de carbon emis in atmosfera.

De asemenea, proiectul a creat 70 de locuri de munca, iar marca a avut 5 milioane vizualizari si 500 de aparitii in mass-media romanesti si internationale.

Bicicletele “I’Velo” au fost folosite de peste 2.500 de persoane la 32 de evenimente (Noptile Institutelor, Galeriilor, Bibliotecilor, Bucharest Summer University, Peninsula, Best’fest, Recicloniada, Let’s do it Cluj, Cursa ratustelor Oradea).

Partenerii I’Velo

Programul I`Velo, initiat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, se desfasoara sub inaltul patronaj al Ministerului Mediului si Padurilor, cu sprijinul primariilor din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta, precum si al Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti (ALPAB).
Bicicletele utilizate in programul I’Velo, marca DHS, sunt asamblate in Romania si sunt special concepute pentru programul de bike-sharing derulat de Raiffeisen Bank si Green Revolution. In anul 2012, toate bicicletele oferite de centrele I’Velo sunt noi.

“Anul acesta venim cu un model de biciclete mult mai performant. An de an, pe baza experientei acumulate si in parteneriat cu producatorul de biciclete, am imbunatatit performantele echipamentelor inchiriate. Bicicleta obtinuta anul acesta este mai confortabila, mai fiabila si, nu in ultimul rand, arata mult mai bine", a declarat, pentru Green Report, Corneliu Belciug, director de programe Green Revolution.

Mihai Diac

Comentariile tale pot fi postate aici

spot_img

Ultimele știri