De astăzi, Cărtureşti începe parteneriatul cu R-CREATE, un ambalaj returnabil pentru comerțul online. Clienții care comandă cărți pot opta pentru acest tip de ambalaj și, astfel, vor reduce poluarea.
„Astfel vor putea contribui cu un efort minim la diminuarea risipei de ambajale, alegând împachetare returnabilă pentru comenzile plasate online”, a transmis magazinul într-un comunicat.
Opțiunea este valabilă pentru comenzile de cărți si vine cu un cost modic pentru client, care acoperă atât ambalarea eco-friendly, cât și returul ambalajului prin intermediul curierului.
Procesul este simplu: produsele sunt aduse clientului de către curier în ambalajul lor primar şi sigilate în ambalajul returnabil R-CREATE. Clientul desigilează, preia produsul și înmânează ambalajul returnabil R-CREATE curierului. Astfel, ambalajul reintră în circuitul de livrare şi astfel, prin procedura standard de retur, poate fi refolosit chiar şi de peste 20 de ori. La finalul ciclului de viață al fiecărui ambalaj, R-CREATE asigură colectarea si reciclarea lui.
„Ne bucură intrarea soluției R-CREATE în oferta standard a Cărturești.ro, mai ales că aceasta vine ca rezultat al unui test pilot extrem de fructuos, realizat acum 3 luni. Ambalajul R-CREATE reprezintă o soluție de eliminare a supraambalării și a deșeurilor rezultate din asta, oferind clienților atât o experiență îmbunătățită de cumpărare, cât și minimizarea efectelor negative asupra mediului”, a declarat Linda Vasilescu, fondator R-CREATE.
„Ambalajul R-CREATE este un nou pas pe care alegem să îl facem pentru a scădea impactul asupra mediului. Suntem și vom continua să fim activi în viața comunității, și încercăm permanent să contribuim cu ceva în plus. După testul pilot desfășurat în luna iunie suntem încrezători că publicul este pregătit pentru o schimbare de paradigmă”, spune Adrian Păun, Online Marketing Manager Cărturești.
Start-up-ul R-CREATE lucrează la această soluţie încă din 2019, când a câștigat premiul pentru cea mai bună idee în domeniul reciclării, la un accelerator de profil organizat de Impact Hub şi PepsiCo.
R-CREATE estimează că va ajunge să înlocuiască anual peste cinci milioane de ambalaje de unică folosinţă cu această soluţie. Concepte similare exista deja în SUA, dar și în Olanda, Finlanda sau Franța.
În contextul problemei poluării, care devine tot mai apăsătoare pentru companii şi guverne deopotrivă, nevoia de astfel de soluţii a devenit tot mai stringentă, în special pentru retailerii tradiţionali şi online. Această nevoie este subliniată şi de faptul că, din 2021, intră în vigoare norma europeană care interzice folosirea plasticului de unică folosinţă.
Citește și:
Lanţul de librării Cărtureşti testează ambalajul returnabil pentru comenzile online