Firmele de salubrizare din Capitala vor fi obligate sa spele strazile si trotuarele cu utilaje speciale, iar in caz contrar pot primi amenzi intre 3.000 si 5.000 de lei, potrivit unui proiect aprobat, miercuri, de consilierii municipali, informeaza Mediafax.
Potrivit proiectului de hotarare, operatorii de salubritate din Capitala sunt obligati, sub sanctiunea amenzii, sa spele cu jet de apa sub presiune atat strazile, cat si rigolele si trotuarele.
"Executarea operatiei de spalare se va executa astfel incat sa nu aduca atingere desfasurarii traficului pietonal, sa nu afecteze autovehiculele, vitrinele, mobilierul si alte amenajari stradale", se arata in proiectul de hotarare aprobat in sedinta de miercuri a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
In cazul in care firmele de salubrizare nu vor spala strazile si trotuarele pot primi amenzi intre 3.000 si 5.000 de lei. De asemenea, este interzis ca utilajele cu care vor fi spalate strazile sa se alimenteze cu apa de la hidrantii stradali.
In aceeasi sedinta, consilierii municipali au aprobat un proiect care stabileste obligatia bucurestenilor de a-si imprejmui, salubriza si igieniza terenurile pe care le detin.
Acestia vor fi obligati sa-si ingradeasca, sa-si curete terenurile, dar si sa toaleteze copacii aflati pe proprietatile lor, in caz contrar putand fi amendati cu sume cuprinse intre 2.000 si 4.000 de lei. De asemenea, potrivit proiectului, deseurile de orice fel nu pot fi depozitate sau arse pe terenurile virane.
Tot miercuri, consilierii municipali au decis, printr-un alt proiect, aplicarea de amenzi cuprinse intre 3.000 si 5.000 de lei persoanelor fizice sau juridice care executa lucrari de constructii, modernizari, renovari, demolari si care nu transporta in locurile special amenajate deseurile rezultate in urma acestor lucrari.
Acelasi proiect de hotarare prevede ca masinile cu care sunt transportate deseurile de la constructii sa fie spalate si curatate la iesirea pe drumurile publice.
Administratorii depozitelor unde sunt transportate aceste deseuri vor fi obligati sa raporteze lunar Primariei Capitalei cantitatile de deseuri produse, sortate sau valorificate.
Cele trei proiecte de hotarare au fost supuse aprobarii in urma datelor preluate de la statiile de monitorizare a calitatii aerului din Capitala, unde anul trecut au fost inregistrate in mod frecvent depasiri ale valorilor limita ale diversilor poluanti.
Noile prevederi aprobate de consilierii municipali se refera si la obligatiile pe care le vor avea posesorii animalelor de companie. Acestia vor fi amendati cu sume intre 200 si 500 de lei daca atunci cand isi plimba animalele de companie nu vor avea faras, matura si pungi pentru curatarea dejectiilor acestora.