Avon introduce produse biodegradabile, reduce ambalajele din plastic

Avon, unul dintre principalii jucători globali din industria frumuseții, își prezintă Raportul de Responsabilitate Socială pentru anul 2023 și subliniază angajamentele în domeniul sustenabilității și impactului social.

Compania este activă în România de peste 25 de ani, menținându-se în topul preferințelor consumatorilor și continuă să demonstreze că frumusețea poate fi realizată în armonie cu mediul și societatea.

Frumusețe cu grijă pentru animale
În 2023, Cruelty Free International – un grup britanic care militează pentru abolirea experimentelor pe animale – a validat, prin certificarea proprie Leaping Bunny (iepurașul care sare, n.red), că niciunul dintre ingredientele utilizate in parfumurile și gamele Avon Care, Anew și Make-up nu a fost testat pe animale.

Avon susține ca își monitorizează proactiv furnizorii pentru a asigura respectarea acestor standarde stricte, iar sistemul de monitorizare este auditat independent.

Compania de cosmetice intenționează să obțină certificarea Leaping Bunny pentru toate categoriile de produse.

Eforturi în ambalare și formulă
Compania a redus utilizarea plasticului cu 3% față de 2022. De exemplu, ambalajele pentru gelul de duș și șampon Full Speed Electric au fost schimbate cu sticle din polietilen tereftalat 100% reciclat (rPET), reducând amprenta emisiilor de carbon al acestui produs cu 40%.

Compania a mai comunicat și că intenționează să adopte bioplasticul.

În 2023, Avon spune că a folosit cu 21.6% mai puțin plastic în ambalajele produselor Beauty+. Iar ambalajele pentru bijuterii au fost schimbate în plicuri de cadou reciclabile și certificate FSC, și cutii de protecție.

În prezent, 80.3% dintre ambalajele Avon sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile, comunica brandul. Ambiția companiei este ca, până în 2030, toate ambalajele să îndeplinească aceste criterii.

Aceste cifre vizeaza operatiunea globala a firmei.

Recunoașterea îngrijorărilor în creștere a consumatorilor de cosmetice pentru impactul de mediu al industriei frumuseții se regăsește și în intenția companiei de a începe să producă produse biodegradabile.

De exemplu, uleiul din parfumul Today Tomorrow Always Everlasting este biodegradabil în proporție de 73,5%.

Formulele produselor sunt din ce în ce mai biodegradabile, atingând un procent de 90.9% în 2023.

Compania folosește tehnologii ecologice pentru captarea mirosurilor, cum ar fi în parfumul Far Away Beyond the Moon, care utilizează ulei de lemn de santal reciclat, fără a afecta culturile.

Planul de decarbonizare
Compania și-a redus cu 35% și emisiile de carbon cauzate direct de afacere și de utilizarea energiei față de nivelul din 2020.

În 2023, Avon a lansat Codul de Conduită Natura & Co, care reunește politicile și procedurile lor și evidențiază responsabilitățile individuale ale angajaților pentru atingerea celor mai înalte standarde.

Acțiunile împotriva violenței de gen
Brandul de cosmetice a făcut un pas de imagine important prin acțiunile sale caritabile.

Compania Avon a donat 91 milioane de dolari organizațiilor de caritate dedicate combaterii violenței împotriva femeilor și fetelor.

Totodată, peste doua milioane de femei din 70 de țări au primit un acces mai bun la serviciile, protecția și justiția de care au nevoie, prin parteneriatul internațional între Avon și Vital Voices, un ONG care promovează leadership pentru femei.

Potrivit statisticilor făcute publice de Poliția Română, cazurile de violență domestică au crescut cu 4,8% în 2023 față de anul anterior.

În acest context, prin programele dezvoltate de Avon în România, peste 500 de femei au beneficiat de consiliere și suport, iar peste 1000 de adolescenți au fost educați despre semnele abuzului în relații, prin proiectul „In a Relationship” (intr-o relatie, n.red).

Campania pentru prevenția cancerului la sân
România încă se află în topul țărilor unde mortalitatea din cauza cancerului la sâneste cea mai ridicată, cu toate că este un diagnostic vindecabil în proporție de 94% dacă este depistat la timp.

Astfel, anul trecut, Avon a venit în sprijinul a peste 2,500 de românce care au beneficiat de ecografii mamare gratuite prin caravana socială Cancel Cancer, care a parcurs 16 orașe, dar și prin alte acțiuni dedicate Campaniei pentru Sănătatea Sânilor.

Așa cum și-a propus în 2023, compania a reușit ca 50% dintre funcțiile de conducere superioară să fie ocupate de către femei, a redus intensitatea consumului de apă cu 0,5% an de an și intensitatea deșeurilor cu 1% an de an.

Avon își propune să reducă emisiile de carbon cu 42% până în 2030, să folosească ambalaje 100% reutilizabile, reciclabile sau compostabile, și să obțină certificarea Cruelty Free pentru toate categoriile de produse.

Raportul întreg poate fi consultat aici.

spot_img

Ultimele știri