Sedan electric de la Renault
Conceptul final al versiunii electrice a modelului Fluence Z.E. sedan, care foloseste si tehnologie Nissan, a fost lansat la sfarsitul lunii aprilie de Renault. Constructorul japonez Nissan va furniza bateriile, dar si alte componente care nu au fost facute publice inca. Renault intentioneaza sa lanseze o oferta de leasing pentru baterie, iar pretul masinii sa fie comparabil cu cel al uneia cu motor diesel. Fluence Z.E. are o baterie litiu-ion de 22 de kWh, ce cantareste 250 de grame. Masina este dotata si cu un sistem de recuperare a energiei din franare. Dupa incarcare, vehiculul poate parcurge 160 de kilometri, la o viteza maxima de 135 km/h. Masina va intra in productie in prima jumatate a anului 2011 si va fi disponibila in Israel si in restul Europei la sfarsitul aceluiasi an. Doritorii se pot inscrie deja pe lista de pre-rezervari, diponibila pe site-ul Renault.
Primul vehicul electric „made in Croatia”
Producatorul auto croat Dok-Ing vrea sa se faca remarcat pe piata automobilelor electrice cu un prototip botezat XD. Masina electrica a croatilor are trei locuri si poate ajunge la 130 km/h in 7 secunde. Dupa o incarcare de opt ore la o priza de 220 volti, poate parcurge fara probleme peste 250 de kilometri. Micul vehicul de oras are doar 2,8 metri lungime, 1,7 latime, 1,6 inaltime si cantareste 1.100 de kilograme. Masina va costa aproximativ 30.000 de euro, in mare parte din cauza acumulatorilor litiu-fierfosfat produsi in China. Insa, cand va intra in productia de masa, vehiculul va fi vandut la circa 20.000 de euro.
Daca vrei, poti!
La doar 16 ani, varsta la care majoritatea tinerilor americani invata sa conduca, un adolescent din statul Ohio a devenit cea mai tanara persoana care reuseste sa construiasca o masina electrica. Dietrich Ludwig din Monclova, Ohio, a transformat motorul masinii Chevrolet S-10, care functiona pe benzina, intr-unul electric, cu zero emisii de carbon. Ludwig a indepartat motorul cu cinci cilindri, radiatorul, sistemul de esapament si restul componentelor legate de un motor cu combustie interna. Apoi a instalat un motor electric, un sistem de control, incarcator si o serie de baterii. Pentru a-si pune in practica proiectul, tanarul s-a aliat cu cateva grupuri de studenti si cu organizatia Green New Earth, care a oferit finantarea. Adolescentul spera ca in anii urmatori sa-si permita sa cumpere baterii mai noi, asemanatoare cu cele pe baza de litiu-ion care alimenteaza masinile Tesla.
Japonezii reincarca in cateva minute
Prima retea de infrastructura publica ce urmeaza sa incarce bateriile masinilor electrice in cateva minute a ineput sa fie fi testata de la sfarsitul lunii aprilie, in Tokio. Compania californiana Better Place si-a propus sa finalizeze lucrarile la noile centre de reincarcare pana la sfarsitul anului. Testele au inceput pe 26 aprilie, iar primii clienti au fost operatorii de taxi din capitala Japoniei. Compania detine deja o retea de 100 de puncte de reincarcare in Copenhaga. Masinile clasice de pe sosele genereaza anual o cincime din gazele cu efect de sera din atmosfera. Cea mai mare provocare pentru producatorii de masini electrice ramane insa lipsa unor infrastructuri de reincarcare la scara larga.
Touareg Hybrid, vedeta la New York
Volkswagen si-a lansat primul vehicul hibrid din gama sa de automobile in cadrul Salonului Auto de la New York, care a avut loc intre 2 si 11 aprilie. Modelul, care va intra pe piata incepand din 2011, va avea un pret de aproximativ 100.000 de dolari. Vehiculul va servi drept platforma de testare pentru tehnologia hibrida, care urmeaza sa fie folosita si pentru Porsche Cayenne Hybrid. Noul Touareg emite cu 40% mai putine gaze cu efect de sera fata de varianta pe benzina.
Scuter electric, cu baterie detasabila
Compania Econogo a lansat primul scuter ecologic din lume cu baterie litiu-ion detasabila. Astfel, utilizatorul scuterului Yogo poate alimenta cu usurinta bateria de la o priza electrica din locuinta sa. In plus, utilizatorul lui Yogo poate avea la el si o baterie de rezerva, in cazul in care cea initiala se descarca pe drum. Acumulatorul litiu-ion ajuta scuterul sa parcurga o distanta de peste 35 de kilometri. Pentru incarcarea completa a bateriei este necesara o ora, iar viteza maxima pe care scuterul o poate atinge este de 61 km/ora. Acest vehicul cu zero emisii a fost lansat pe piata la pretul de 1.999 lire sterline.