Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania apreciaza drept justa cresterea taxei pentru autoturismele noi si introducerea unei taxe si pentru cele rulate, insa afirma ca pentru masinile cu norme de poluare mai permisive, taxa trebuie sa fie mai mare.
APIA sustine intinerirea parcului auto national, acest fapt fiind, mai ales in Europa, un obiectiv prioritar. Avand drept exemplu situatia din Polonia si Bulgaria, in care cea mai mare parte a vehiculelor intrate in parcul auto in ultimul an au avut peste 10 ani, reprezentantii asociatiei considera ca Romania este indreptatita sa promoveze masuri de natura sa sprijine realizarea obiectivelor de mediu agreate la nivelul Uniunii Europene.
Principalele instrumente pentru promovarea obiectivelor de mediu sunt, conform APIA, programul de innoire a parcului auto (prima de casare) si taxa de prima inmatriculare (taxa auto).
"Un alt aspect important este faptul ca avem o industrie auto competitiva, care este capabila sa produca autovehicule conform celor mai exigente standarde de poluare, iar acest lucru trebuie, de asemenea, sa fie incurajat prin toate mijloacele posibile. Facem aceasta afirmatie avand in vedere contributia industriei auto la dezvoltarea si stabilitatea economiei romanesti printr-o cifra de afaceri totala de peste 10 miliarde euro, exporturi de aproximativ trei miliarde euro, dar mai ales posibila crestere a productiei de la peste 240.000 de automobile in 2007, la circa 700.000 unitati in 2010 (Pitesti si Craiova), fapt ce ar putea dubla rezultatele bune din 2008", apreciaza reprezentantii APIA.
Asociatia mentioneaza ca taxa auto este un subiect care tine de realitati obiective ce nu pot fi ignorate, precum cresterea productiei in industria de automobile, cu impact imediat asupra numarului de locuri de munca din sectorul auto, si protectia mediului inconjurator.
APIA considera ca in contextul actual, clasei politice din Romania ii revine o mare responsabilitate fata de realizarea in domeniul auto a unei politici sectoriale coerente, care sa sutina pe termen mediu si lung interesul national, simultan cu atingerea unor obiective de mediu, absolut necesare in calitate de stat membru al UE.
Guvernul a decis, miercuri, sa amane aprobarea modificarilor convenite cu Comisia Europeana referitoare la taxa auto pana la discutarea cu liderii partidelor parlamentare a necesitatii acestei taxe pentru protectia mediului, a declarat ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian