Aproape patru din zece consumatori americani cumpara produse despre care ei cred ca sunt prietenoase cu mediul, arata un sondaj realizat de Cone LLC si Boston College Center for Corporate Citizenship, informeaza GreenBiz. Sondajul apare cu doua saptamani inaintea audierilor din cadrul Comisiei Federale a Comertului in legatura cu piata verde, audiere care se va axa pe termeni precum reciclabil, biodegradabil, sustenabil si regenerabil, precum si pe intelegerea consumatorilor a acestor termeni si pe trendurile in domeniul ambalajelor.
Desi apropae jumatate dintre cei 1.080 de adulti intervievati cred in marketingul de mediu al companiilor si cred informatiile prezentate de catre companii in ce priveste impactul lor asupra mediului, aproape 60% dintre respondenti ar vrea sa vada mai multe reglementari guvernamentale in ce priveste declaratiile verzi, pentru a se asigura ca acestea sunt adevarate.
O larga majoritate a intervievatilor cred, de asemenea, ca grupurile ecologice, media si bloggerii pot asigura o verificare a acestor declaratii verzi din partea companiilor. „Faptul ca americanii au incredere in companii ar putea sugera lipsa de control pe care o au in ce priveste problemele ecologice complexe, asadar nu ne surprinde ca acestia cauta alte organizatii care sa ii asigure ca mesajele pe care le primesc sunt adevarate”, a declarat Bradley Googins, director executiv al Boston College Center for Corporate Citizenship.
In plus, aproape jumatate dintre intervievati cred ca un produs despre care producatorul sustine ca are calitati ecologice are un impact pozitiv asupra mediului, in timp ce numai 22% dintre respondenti cred ca un produs verde are doar un impact negativ mai mic supra mediului.
Cercetarea mai contine, de asemenea, sfaturi pentru companii despre cum sa transmita mai bine mesajele verzi. Acestea sunt sfatuite sa transmita un mesaj cat mai specific care sa contina date cantitative, sa explice care este legatura intre un produs sau serviciu verde si mediu si sa asigure contextul cand transmit un mesaj ecologic.