Adevarul: Masinile, nepregatite in lupta cu poluarea

Emisiile poluante provenind de la masini vor trebui sa fie sub limita de 130 de g/km in 2012
Companiile din industria constructoare de masini nu au realizat progrese tehnologice suficiente pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon

Industria auto nu reuseste sa produca vehicule mai putin poluante, astfel incat sa atinga tintele UE in ceea ce priveste limitarea emisiilor de CO2.

Producatorii de masini mai au de parcurs un drum lung pana la atingerea tintelor impuse de Uniunea Europeana cu privire la reducerea emisiilor poluante provenind de la masinile noi, potrivit cotidianului britanic „The Guardian".

Guvernantii trebuie sa continue presiunea asupra companiilor din industria constructoare de masini pentru ca acestea sa se supuna cerintelor de mediu, avertizeaza reprezentantii Transport & Environment (T & E), grup de lobby paneuropean.

Noul studiu se bazeaza pe date oficiale puse la dispozitie de Comisia Europeana. T & E a precizat ca producatorii de masini ar trebui sa aduca imbunatatiri tehnologice, astfel incat autoturismele noi sa reduca cu 17 la suta emisiile de CO2 pentru a atinge tinta europeana de 130 de grame pe kilometru, pana in 2012.

UE trebuie sa mentina presiunea

Jos Dings, director T & E, a spus ca unii producatori s-au apropiat de limitele impuse de UE. De exemplu, producatorul german BMW a redus emisiile provenind de la masini cu aproximativ 7,3 la suta, anul trecut.
„Sub amenintarea legislatiei, BMW a demonstrat ca si producatorii de masini premium pot reduce in mod serios emisiile de dioxid de carbon.

Totusi, raspunsul slab al celor mai multi producatori arata ca Uniunea Europeana trebuie sa mentina presiunea asupra acestora pentru indeplinirea cerintelor", a spus Dings.

T & E doreste atingerea tintei de 80 de grame pe kilometru pentru toate masinile noi, pana in 2020, fata de 158 de grame pe kilometru cat s-a inregistrat anul trecut.

Reprezentantii T & E au precizat ca Peugeot-Citroën, Renault si Fiat au facut eforturi pentru atingerea limitelor impuse, dar nu suficiente. Pe de alta parte, companiile japoneze Nissan, Mazda si Suzuky au esuat in aceasta
incercare.

Pentru mai multe informatii viziteaza Adevarul

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri