Agrocarburantii au devenit un punct important pe agenda negociatorilor Uniunii Europene. Cat sunt de „verzi" acesti biocarburanti si ce riscuri sau ce costuri implica producerea lor sunt principalele chestiuni la care oficialii de la Strasbourg vor fi nevoiti sa gaseasca raspunsuri comune.
In primul rand, tipul de biocombustibil care va fi agreat de europeni va trebui sa permita reducerea cu cel putin 35% a gazelor cu efect de sera, in raport cu producerea si folosirea carburantilor traditionali, se arata intr-un raport prezentat recent de Parlamentul European.
Dar acest criteriu nu este pe deplin agreat de un numar important de tari din Uniune, deoarece, in acest moment, nu exista un prototip care sa fi fost descris si prezentat de catre specialisti.
Ecologistii critica in continuare impactul dezastruos pe care l-ar putea avea invazia culturilor destinate producerii de biocombustibili si considera ca nu aceasta este solutia optima pentru combaterea efectelor incalzirii globale.
Pentru mai multe informatii viziteaza Adevarul