Comandantul navei turcesti Medy, scufundata miercuri in Marea Neagra, in apropierea digului de nord al portului Constanta, a fost amendat cu 50.000 de lei de catre ofiterii Capitaniei Constanta pentru poluarea produsa, anunta Mediafax.
Potrivit sefului Capitaniei Zonale Constanta, Alexandru Mezei, inspectorii de specialitate continua ancheta pentru a stabili cauzele producerii incidentului, dar comandantul navei a fost amendat pentru poluarea produsa.
"Cercetarile demarate in cazul scufundarii navei Medy sunt in desfasurare si deocamdata singura masura luata a fost de amendare a comandantului turc al vasului, cu 50.000 de lei, pentru poluarea produsa. Bine ca nu a fost vorba decat despre o poluare minora, de fapt de o irizatie de petrol, si nu a fost un caz mai grav", a declarat Alexandru Mezei.
De altfel, la locul scufunarii vasului turcesc se afla in permanenta o nava a Agentiei Romane de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare (ARSVOM), care supravegheaza zona incidentului pentru a interveni in caz de poluare cu combustibil scurs din tancurile navei Medy.
Directorul ARSVOM, Ion Voicu, a afirmat ca zona respectiva este patrulata pe toata perioada zilei, cat este lumina, de o nava specializata pentru depoluare, pentru monitorizare si o eventuala interventie cu material absorbant.
"Este foarte bine ca pana in prezent nu se poate vorbi de o poluare masiva pentru ca pana acum la suprafata nu a iesit decat mizeria existenta pe orice nava, mai ales in sala masinilor. In plus, vantul sufla spre larg, iar irizatiile de petrol sunt impinse departe de tarm.
Oricum, noi vom supraveghea zona in continuare, in cazul in care apare vreo fisura in tancurile navei si combustibilulul va fi eliberat spre suprafata", a declarat Ion Voicu.
Vasul Medy, sub pavilion Turcia, s-a scufundat, miercuri, la pranz, la aproximativ sase mile marine de capul digului de Nord al portului Constanta, travers catre Eforie Sud, la o distanta de patru mile marine fata de tarm. Ulterior, pe suprafata apei a aparut o pelicula de hidrocarburi, de circa 100 – 150 metri patrati, care se deplasa catre larg datorita directiei vantului, disipata si dispersata de valurile marii. Amplasarea barajului plutitor de protectie impotriva poluarii, in zona scufundarii navei, nu a fost necesara avand in vedere suprafata mica de irizatie cu hidrocarbura.