Peste 5.000 km de trasee cicloturistice investigate de Cycling Romania pe malul Dunarii

Opt echipe compuse din 32 de voluntari Cycling Romania au parcurs timp de doua saptamani peste 5.000 km pe bicicleta pentru a investiga trasee de cicloturism pe malul Dunarii.

Cele opt echipe, formate din romani si bulgari, au plecat pe 24 iunie din Calarasi si Oravita si au parcurs trasee de 80-140 km / zi, ajungand in locuri pitoresti, cu obiective atractive si oameni cu povesti interesante. Toate infomatiile colectate vor fi prezentate pe un portal national de cicloturism (Cycling Romania), care va fi disponibil din luna septembrie, atat in romana, cat si in engleza.

Am reusit sa identificam un numar mare de trasee care pot fi parcurse cu bicicleta pe care le vom prezenta pe portal, in luna septembrie. Urmeaza editia 2014, prin care vom investiga si mai multe zone. Cicloturismul genereaza venituri anuale de 44 miliarde de euro la nivel european, iar noi suntem convinsi ca si Romania poate deveni o destinatie atractiva, atat pentru cicloturistii straini, cat si pentru cei romani”, a declarat Mircea Crisbasanu, coordonatorul proiectului Cycling Romania.

El a explicat ca Dunarea atrage peste 1,5 milioane de turisti anual in sectorul Passat-Viena, in timp ce malul romanesc, care reprezinta o treime din suprafata fluviului, atrage doar cateva sute de turisti straini anual. Furnizarea de informatii credibilie despre sectorul romanesc pe un portal on-line, initiativa Cycling Romania, este una dintre conditiile de baza pentru a atrage mai multi turisti.

Drumurile, o mare problema si pentru biciclisti

Drumuri asfaltate cu banda de urgenta foarte ingusta pe care nu se pot deplasa biciclistii, sectoare de drum de calitate nepotrivita (asfalt peticit) si lipsa locurilor de campare sigure sunt cateva dintre probleme intalnite de voluntari pe traseu.

In plus, o alta problema cu care s-au confruntat toate echipele de voluntari a fost transportul bicicletelor cu trenul. Desi exista un regulament care permite transportul bicicletelor in trenuri in anumite conditii, controlorii nu cunosc aceste reguli si, astfel, biciclistii au fost nevoiti sa plateasca in plus pentru transportul bicicletelor.

Nevoile biciclistilor, usor de indeplinit

Echipa 4 Est, din care au facut parte Iulian Barbuceanu, Gabriel Pantiru si Pavel Petrov, a parcurs cea mai lunga distanta: 649 km, timp de o saptamana. „

A fost greu, dar am reusit sa ne incarcam bateriile zilnic, cu ajutorul oamenilor intalniti pe traseu, cum ar fi proprietarul unei ferme de capre din satul Daita sau juniorii echipei de fotbal din satul Manastirea”, a declarat Iulian Barbuceanu, care a dormit in cort trei nopti.

Diana Culescu, membra singurei echipe formata numai din fete, a punctat faptul ca bicilistii au nevoie de puncte de cazare simple si functionale, in zone pitoresti din natura, si nu de hotelurile si pensiunile comerciale, cu termopane si plasme TV.

Cei mai multi turisti pe bicicleta prefera zonele de camping. O solutie cu costuri minime este amenajarea unui spatiu sigur de campat, care sa aiba o priza (pentru GPS, telefon, camera foto) si dusuri. Astfel de puncte pot fi amenajate usor, poate cu ajutorul directiilor silvice, la o distanta de circa 50 km unele de celelalte, astfel incat sa stim ca avem o varianta sigura de campat”, a spus Diana  Culescu, care este si membru al Asociatiei Peisagistilor din Romania.

Participantii la dezbatere au mai subliniat faptul ca cicloturistii au nevoie de informatii on-line.

Ce m-ar face sa ies mai mult cu bicicleta? Pentru mine e important sa am un traseu pe care sa mi-l pot descarca pe telefon, fara sa fiu nevoit sa ma uit dupa marcaje, dat fiind ca marcajele dispar. Ar trebui sa am atat o varianta off-road, dar si o varianta cu asfalt, sa stiu care sunt sectoarele cu probleme si sa stiu ce pot vedea in zona, ce oameni pot intalni si unde pot dormi”, a declarat Ioan Dumitrascu, pasionat de ciclism, cu experienta dobandita din parcurgerea unor rute internationale pe bicicleta, si unul dintre sustinatorii proiectului Cycling Romania.

Cicloturismul, dezvoltarea durabila a comunitatilor

Un prim pas pentru atragerea de turisti a fost facut de Consiliul Judetean Calarasi.

Am schitat deja opt trasee care sa lege Bucurestiul de Calarasi, cu iesiri spre Giurgiu si Constanta. Zona are multe de oferit cicloturistilor si exista trasee cu grade de dificultate diferite. La confluenta Arges – Dunare se afla o zona deltaica. In plus, mergand pe dig se poate zari o varietate de specii de pasari si se pot face popasuri pentru pescuit”, a declarat Bogdan Georgescu, vicepresedintele Consiliului Judetean Calarasi.

Pentru anul viitor, voluntarii isi propun sa aprofundeze cercetarea judetelor, prin parcurgerea unui numar mai mic de km/zi. In plus, vor lucra impreuna cu oameni din comunitatile locale pentru a identifica trasee si puncte de cazare, care pot fi chiar gospodariile oamenilor

Turul Dunarii este organizat de catre Asociatia ROI (www.aroi.ro ) si Cycling Romania, fiind  sustinut de: Programul Uniunii Europene „Tineret in actiune”, Ministerul Tineretului si Sportului, Consiliul Judetean Calarasi, Fundatia pentru Poezie Mircea Dinescu, WWF Romania, Asociatia Salvati Dunarea si Delta, Aqua Carpatica, Nokia, F64, Evo GPS, Iiana, Hotel Calarasi, Domeniul Greaca, Casa Comana, Parcul National Portile de Fier, Directia Silvica Caras Severin, Hotel Tata si fii si Hotel Panoramic.

Cycling Romania (www.cyclingromania.ro) este un proiect de antreprenoriat social, sustinut de catre  Asociatia ROI, care promoveaza cicloturismul si dezvoltarea comunitatilor locale. In doi ani, peste 150 de turisti, majoritatea straini, au participat la tururi pe bicicleta in Prahova, Buzau, Transilvania, Dobrogea. Numeroase articole despre Cycling Romania au aparut in presa romaneasca, precum si in cea internationala. In plus, cu ajutorul Cycling Romania se marcheaza trasee pentru bicicleta, in diferite regiuni ale tarii. Un exemplu este Centura Cicloturistica Bucuresti, unde s-au marcat trasee in comunele din jurul Bucurestiului (www.centuracicloturisticabucuresti.ro  ).

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri