In 2008 companiile au facut mai multe achizitii verzi

In 2008 mai multe companii au adoptat politici de achizitii verzi, arata raportul TerraChoice realizat de Ecomarkets, iar companiile au acum alte prioritati in ceea ce priveste problemele de mediu, informeaza GreenBiz.

Sumarul Raportului pe 2008 al Ecomarkets compileaza raspunsurile a 366 manageri de achizitii din Statele Unite si Canada in legatura cu preferintele de achizitii verzi.

Lista de probleme de mediu pe care companiile le iau in considerare, in ordinea importantei lor, include conservarea energiei, care a urcat de pe locul al treilea, unde se afla in 2007, pe locul al doilea, dupa sanatate si inaintea substantelor toxice. Reciclarea a trecut de pe locul 9 pe locul 5, iar reducerea ambalajelor este inaintea emisiilor de gaze cu efect de sera, schimbarile climatice si biodegradabilitate.

Ponderea organizatiilor care au o politica de achizitii verzi a crescut de la 60% la 62%, mai multe companii raportand ca factorii de mediu influenteaza cel putin un aspect al cheltuielilor.

La fel ca in 2007, si in 2008 aproximativ o treime dintre companiile respondente au aratat ca 40% sau mai mult din cheltuieli merg spre politici sau produse verzi.

In ceea ce priveste viitorul, 16% dintre companii au aratat ca desi nu au, planuiesc sa faca planuri de achizitionare a produselor verzi si 91% cred ca isi vor creste ponderea de produse verzi achizitionate in urmatorii doi ani.

Majoritatea organizatiilor cred ca trebuie sa se rezolve problema greenwashing-ului, iar solutia ar fi educarea cumparatorilor, aceasta fiind si cea mai buna cale de stimulare a achizitiilor de produse verzi.

Companiile mai sustin si etichetarea eco. 72% dintre ele sustin ca etichetele eco duc la luarea de decizii mai bune, iar logo-urile Energy Star, EcoLogo si Green Seal sunt primele trei in care au cea mai mare incredere.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri